Klubíčko pro rodiny s dětmi
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Klubíčko je finančně podpořeno Evropskou unií, prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost.
Registrační číslo projektu: CZ.03.2.60/0.0/0.0/16_052/0015778.
Více o projektu naleznete zde.
Poskytujeme bezplatnou pomoc a podporu rodinám s dětmi, jejichž vývoj je ohrožen v důsledku dopadů dlouhodobě krizové sociální situace, s cílem zmírnit tyto dopady a zvýšit jejich možnosti na uplatnění/zapojení se ve společnosti. Služba je poskytována ambulantní formou v podobě předškolního klubu pro děti a terénní formou práce v rodině v Jihlavě a blízkém okolí.
Kontakt
- Žižkova 108, Jihlava
- Tel.: 734 686 794, 736 249 372
- e-mail: klubicko@jihlava.charita.cz
Facebook: Klubíčko Jihlava
Kontakt na pracovníky
- Bc. Lucie Novotná Moravcová (vedoucí zařízení)
lucie.moravcova@jihlava.charita.cz
tel. 734 686 794 - Michaela Makáňová, DiS. (sociální pracovník)
michaela.makanova@jihlava.charita.cz
tel. 731 394 524 - Bc. Veronika Dvořáková (sociální pracovník)
veronika.dvorakova@jihlava.charita.cz tel. 739 389 151 - Karolina Kociánová (pracovník v sociálních službách)
karolina.kocianova@jihlava.charita.cz
tel. 736 249 372 - Nela Kramplová (pracovník v sociálních službách)
9.ykO9h78iyy.Z4WHcvr2Zl7T-uk87j7T-M
tel. 731 394 496
Cíl služby, cílová skupiny a zásady služby
Cíl služby:
Cílem terénní práce je rodina, která:
- zvládá péči a výchovu dětí (pravidelná školní docházka, příprava dětí do školy, aktivní trávení volného času, vyvážené stravování, dodržování hygieny apod.)
- je ekonomicky soběstačná (má stabilní příjem, zaměstnání)
- zvládá běžné úkony (návštěva lékaře, úřadů)
- je schopna samostatně hospodařit (péče o domácnost, hospodaření s financemi)
- má navázané dobré vztahy s partnerem, přáteli
- vede řádný způsob života bez negativních společenských jevů, které ohrožují vývoj dítěte
Cílem ambulantní práce v předškolním klubu je dítě, které:
- je připraveno na úspěšný vstup do mateřské školy
Cílová skupina:
Služba je poskytována rodinám, samoživitelům, náhradním rodinám/rodinám s náhradní rodinnou péčí, těhotným matkám s minimálně jedním dítětem do 18 let z Jihlavy a okolí, které se nachází v nepříznivé sociální situaci.
Kapacita služby
- Maximální okamžitá kapacita ambulantní formy poskytování:
počet klientů - 18 - Maximální okamžitá kapacita terénní formy poskytování (klientem se rozumí rodina):
počet klientů - 3
Zásady služby:
- dodržování lidských práv uživatelů - služba je uživatelům poskytována tak, aby vždy byla zachována jejich práva a lidská důstojnost;
- profesionalita služby - pracovníci Klubíčka se kontinuálně vzdělávají;
- bezplatnost - poskytovaná sociální služba je bezplatná;
- rovnocenný přístup – respektujeme hodnotu a důstojnost každého člověka, respektujeme rozhodnutí uživatele současně s jeho postoji a názory, ceníme si vzájemné tolerance a důvěry
- individuální přístup – vycházíme z jedinečné situace a potřeb uživatele, flexibilně se přizpůsobujeme jeho potřebám dle měnících se životních okolností
- podpora k aktivnímu a samostatnému řešení vlastní situace – uživatele motivujeme k aktivnímu řešení jeho situace, podporujeme rozvoj jeho samostatnosti
- diskrétnost a mlčenlivost – o uživateli nesdělujeme informace další straně bez jeho výslovného souhlasu
Stížnosti:
Zpětnou vazbu nám můžete podat ústně nebo písemně u pracovníka Klubíčko, do poštovní schránky umístěné v prostorách Klubíčko, emailem nebo telefonicky.
Ujednání o dodržování vnitřních pravidel
Informace o nakládání s osobními údaji
Podání zpětné vazby
Provozní doba v terénu: PO – PÁ 8:00- 15:00 hod.
Co nabízíme
- dopolední program pro předškolní děti Klubíčko
- pracovně výchovná činnost s dětmi, nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte,
- zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání dětí,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, sociálně terapeutické činnosti, pomoc při uplatňování práv, oprávněných
- zájmů a při obstarávání osobních záležitostí).
- sociální práce s rodiči mimo předškolní klub (terén)
- pracovně výchovná činnost s dospělými (řešení finanční a bytové situace rodiny, podpora při vedení domácnosti, dodržování hygienických návyků a zajištění zdravotní péče, doprovod při jednání na úřadech)
- pomoc s listinami (sepisování žádostí, vypisování formulářů)
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Máte zájem o naši službu, o více informací?
Jak se podává žádost?
Zájemce o službu si domluví schůzku s pracovníkem, kde se vyplní žádost. Zájemce o službu je vyrozuměn o výsledku do 3 pracovních dnů.
Co s sebou pro děti na klub?
svačinu na celý pobyt na klubu, bačkůrky, náhradní oblečení - tepláky, tričko apod., hrneček na čaj