Klubíčko pro rodiny s dětmi

OPZ_KV_barevne

 

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Klubíčko je finančně podpořeno Evropskou unií, prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost.
Registrační číslo projektu: CZ.03.2.60/0.0/0.0/16_052/0015778.
Více o projektu naleznete zde.

 


Poskytujeme bezplatnou pomoc a podporu rodinám s dětmi, jejichž vývoj je ohrožen v důsledku dopadů dlouhodobě krizové sociální situace, s cílem zmírnit tyto dopady a zvýšit jejich možnosti na uplatnění/zapojení se ve společnosti. Služba je poskytována ambulantní formou v podobě předškolního klubu pro děti a terénní formou práce v rodině v Jihlavě a blízkém okolí.

Kontakt

Žižkova 108, Jihlava
e-mail: klubicko@jihlava.charita.cz
Facebook: Klubíčko Jihlava
telefonní číslo: do klubu: 736 249 372
                           do terénu: 734 686 794
 
Kontakt na pracovníky

Cíl služby, cílová skupiny a zásady služby

Cíl služby:

Cílem terénní práce je rodina, která:

  • zvládá péči a výchovu dětí (pravidelná školní docházka, příprava dětí do školy, aktivní trávení volného času, vyvážené stravování, dodržování hygieny apod.)
  • je ekonomicky soběstačná (má stabilní příjem, zaměstnání)
  • zvládá běžné úkony (návštěva lékaře, úřadů)
  • je schopna samostatně hospodařit (péče o domácnost, hospodaření s financemi)
  • má navázané dobré vztahy s partnerem, přáteli
  • vede řádný způsob života bez negativních společenských jevů, které ohrožují vývoj dítěte

Cílem ambulantní práce v předškolním klubu je dítě, které:

  • je připraveno na úspěšný vstup do mateřské školy

Cílová skupina:

Služba je poskytována rodinám s dětmi z Jihlavy a blízkého okolí,  které se nacházejí v dlouhodobě nepříznivé sociální situaci, kterou rodiče nedokáží sami bez pomoci překonat, a u kterého existují další rizika ohrožení jeho vývoje. Dítě, navštěvující předškolní klub, musí být ve věku 3 až 5 let a musí být schopné základní sebeobsluhy a samostatnosti při používání toalety a stolování.

Kapacita služby

  • Maximální okamžitá kapacita ambulantní formy poskytování:
    počet klientů - 18
  • Maximální okamžitá kapacita terénní formy poskytování (klientem se rozumí rodina):
    počet klientů - 3

Zásady služby:

  • dodržování lidských práv uživatelů - služba je uživatelům poskytována tak, aby vždy byla zachována jejich práva a lidská důstojnost;
  • profesionalita služby - pracovníci Klubíčka se kontinuálně vzdělávají;
  • bezplatnost - poskytovaná sociální služba je bezplatná;
  • rovnocenný přístup – respektujeme hodnotu a důstojnost každého člověka, respektujeme rozhodnutí uživatele současně s jeho postoji a názory, ceníme si vzájemné tolerance a důvěry
  • individuální přístup – vycházíme z jedinečné situace a potřeb uživatele, flexibilně se přizpůsobujeme jeho potřebám dle měnících se životních okolností
  • podpora k aktivnímu a samostatnému řešení vlastní situace – uživatele motivujeme k aktivnímu řešení jeho situace, podporujeme rozvoj jeho samostatnosti
  • diskrétnost a mlčenlivost – o uživateli nesdělujeme informace další straně bez jeho výslovného souhlasu

Stížnosti:

Zpětnou vazbu nám můžete podat ústně nebo písemně u pracovníka Klubíčko, do poštovní schránky umístěné v prostorách Klubíčko, emailem nebo telefonicky.

Ujednání o dodržování vnitřních pravidel

Informace o nakládání s osobními údaji

Podání zpětné vazby

Provozní doba na klubu: PO – ČT 8:00-13:00 hod.
Provozní doba v terénu: PO – PÁ 8:00- 15:00 hod.
 

Co nabízíme

  • dopolední program pro předškolní děti Klubíčko
  • pracovně výchovná činnost s dětmi, nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte,
  • zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání dětí,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, sociálně terapeutické činnosti, pomoc při uplatňování práv, oprávněných
  • zájmů a při obstarávání osobních záležitostí).
  • sociální práce s rodiči mimo předškolní klub (terén)
  • pracovně výchovná činnost s dospělými (řešení finanční a bytové situace rodiny, podpora při vedení domácnosti, dodržování hygienických návyků a zajištění zdravotní péče, doprovod při jednání na úřadech)
  • pomoc s listinami (sepisování žádostí, vypisování formulářů)
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

Máte zájem o naši službu, o více informací?

Jak se podává žádost?
Zájemce o službu si domluví schůzku s pracovníkem, kde se vyplní žádost. Zájemce o službu je vyrozuměn o výsledku do 3 pracovních dnů.
 
Co s sebou pro děti na klub?
svačinu na celý pobyt na klubu, bačkůrky, náhradní oblečení - tepláky, tričko apod., hrneček na čaj