Fabiola pro rodiny s dětmi

OCHJ_Fabiola_velke

Cílená a aktivní podpora rodin s dětmi, která vede rodinu k samostatnosti, nezávislosti na sociálních službách a pomáhá vytvořit vhodné prostředí pro zdravý vývoj dítěte.

Myslíte, že bychom Vám mohli pomoci?
Ozvěte se nám

Kontakt

Žižkova 108, Jihlava
Tel.: 734 686 794, 736 249 372
e-mail: fabiola@jihlava.charita.cz 
Facebook: Fabiola Jihlava
Kontakt na pracovníky
 
 

Cílová skupina, cíle a zásady služby

Cílová skupina:

Služba je poskytována rodinám v Jihlavě a okolí (okres Jihlava), které se ocitly v nepříznivé sociální situaci, je zde ohrožen vývoj dítěte a rodina si neumí sama poradit.

Rodinou rozumíme:
- rodiče, samoživitelé nebo pečující osoby s minimálně jedním dítětem do 18 let
- žena čekající dítě
- náhradní rodiny


Předškolní klub poskytujeme:
- dětem od 3 do 5 let se zvládnutými hygienickými návyky.

Cíle služby:

Cílem služby je rodina, která:

  •  podporuje zdravý vývoj dítěte 
    1. má informace o způsobech péče a výchově dětí a dokáže je aplikovat 
    2. dítě, které navštěvuje Klub má posíleny dovednosti a schopnosti v oblastech začlenění se do 
    kolektivu, sebeobsluhy, odloučení od matky 
  •  je ekonomicky soběstačná
    1. ví, jak si zajistit příjem, orientuje se na trhu práce 
    2. umí si vytvořit měsíční rozpočet
    3. má přehled o měsíčních příjmech, výdajích, dluzích
    4. má informace o potřebě mít našetřeny finanční prostředky a splácení dluhů
  • samostatně řeší svou životní situaci 
    1. zvládá péči o domácnost
    2. umí samostatně jednat s institucemi a úřady (umí komunikovat, orientuje se)
    3. k řešení své situace přistupuje aktivně 
    4. řešení vyhledává včas
  • si umí zajistit stabilní bydlení 
    1. samostatné zajištění bydlení
    2. udržení bydlení
  • má navázané podpůrné mezilidské vztahy
    1. racionálně řeší konfliktní situace s ostatními 
    2. chápe důležitost fungování vztahu s partnerem, blízkými osobami

Kapacita služby

  • Maximální okamžitá kapacita ambulantní formy poskytování:
    počet klientů - 18
  • Maximální okamžitá kapacita terénní formy poskytování (klientem se rozumí rodina):
    počet klientů - 3

Zásady poskytování sociální služby:

  • Týmová spolupráce
    - situaci rodin společně konzultujeme, vzájemně sdílíme informace a nacházíme pro klienty vhodná 
    řešení
  • Důvěra, tolerance a diskrétnost
    - klienta nehodnotíme, respektujeme ho, nesdělujeme informace další straně, máme mlčenlivost i 
    oznamovací povinnost 
  • Individuální přístup
    - ke každému klientovi přistupujeme v rámci jeho potřeb
  • Přijetí vlastní odpovědnosti klienta
    - zjišťujeme jeho potřeby
    - klienta podporujeme v jeho vlastních rozhodnutích, informujeme ho o pozitivech, rizicích a dalších 
    okolnostech, které s tím souvisí, 
    - rozhodnutí činí klient sám a nese si za něj odpovědnost

Stížnosti:

Zpětnou vazbu nám můžete podat ústně nebo písemně u pracovníka Fabioly, do poštovní schránky umístěné v prostorách Fabioly, emailem nebo telefonicky.

Ujednání o dodržování vnitřních pravidel

Informace o nakládání s osobními údaji

Podání zpětné vazby

 
PROVOZNÍ DOBA:
 
Ambulantní: PO – ST 8:30 - 13:00 hod. -
Terénní: PO – ČT 8:00 - 15:00 hod. po domluvě 15:00 - 17:00 hod.
  PÁ 8:00 - 15:00 hod. -
Co nabízíme

Základní činnosti při poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi v zařízení zajištujeme 
následovně:

a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
• pracovně výchovná činnost s dětmi,
• pracovně výchovná činnost s dospělými, například podpora a nácvik rodičovského chování 
včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti, podpora a nácvik sociálních kompetencí v 
jednání na úřadech, školách, školských zařízeních,
• nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte,
• zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání dětí,
• zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity,

b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
• doprovod – zahrnuje poradenství, podporu a pomoc při vyřizování různých záležitostí
 
c) sociálně terapeutické činnosti:
• socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a 
sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
 
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
• pomoc při vyřizování běžných záležitostí. Sem řadíme:
• informační servis, kontaktní práci, kontakt s institucemi ve prospěch uživatele, poradenství

Máte zájem o naši službu, o více informací?

Jak se podává žádost?
Zájemce o službu si sjedná osobně, prostřednictvím telefonu, e-mailu nebo facebooku schůzku, na které s ním pracovník zmapuje jeho situaci. Následně bude o výsledku vyrozuměn do 3 pracovních dnů.

Co s sebou pro děti na klub?
svačinu na celý pobyt na klubu, bačkůrky, náhradní oblečení - tepláky, tričko apod., hrneček na čaj

Naši donátoři

jihlava Brtnice_znak

 

Myslíte si, že bychom Vám mohli pomoci?
Vyplňte prosím dotazníček, ozveme se Vám.

pětmínusčtyři=

Pozn.: položky označené * jsou povinné.