Fabiola pro rodiny s dětmi
Cílená a aktivní podpora rodin s dětmi, která vede rodinu k samostatnosti, nezávislosti na sociálních službách a pomáhá vytvořit vhodné prostředí pro zdravý vývoj dítěte.
Myslíte, že bychom Vám mohli pomoci?
Ozvěte se nám
Kontakt
- Žižkova 108, Jihlava
- Tel.: 734 686 794, 736 249 372
- e-mail: fabiola@jihlava.charita.cz
Facebook: Fabiola Jihlava
Kontakt na pracovníky
-
- Bc. Lucie Novotná Moravcová (vedoucí zařízení)
lucie.moravcova@jihlava.charita.cz
tel. 734 686 794 - Jana Peřinová (pracovník v sociálních službách)
jana.perinova@jihlava.charita.cz
tel. 731 394 524 - Bc. Veronika Dvořáková (sociální pracovník)
veronika.dvorakova@jihlava.charita.cz
tel. 739 389 151
- Bc. Lucie Novotná Moravcová (vedoucí zařízení)
- Bc. Karolina Kociánová (sociální pracovník)
karolina.kocianova@jihlava.charita.cz
tel. 736 249 372 - Bc. Nela Kramplová (sociální pracovník)
9.ykO9h78iyy.Z4WHcvr2Zl7T-uk87j7T-M
tel. 731 394 496 - Bc. Lenka Fejtová (sociální pracovník)
lenka.fejtova@jihlava.charita.cz
tel. +420 732 787 936
Cílová skupina, cíle a zásady služby
Cílová skupina:
Služba je poskytována rodinám v Jihlavě a okolí (okres Jihlava), které se ocitly v nepříznivé sociální situaci, je zde ohrožen vývoj dítěte a rodina si neumí sama poradit.
Rodinou rozumíme:
- rodiče, samoživitelé nebo pečující osoby s minimálně jedním dítětem do 18 let
- žena čekající dítě
- náhradní rodiny
Předškolní klub poskytujeme:
- dětem od 3 do 5 let se zvládnutými hygienickými návyky.
Cíle služby:
Cílem služby je rodina, která:
- podporuje zdravý vývoj dítěte
1. má informace o způsobech péče a výchově dětí a dokáže je aplikovat
2. dítě, které navštěvuje Klub má posíleny dovednosti a schopnosti v oblastech začlenění se do
kolektivu, sebeobsluhy, odloučení od matky - je ekonomicky soběstačná
1. ví, jak si zajistit příjem, orientuje se na trhu práce
2. umí si vytvořit měsíční rozpočet
3. má přehled o měsíčních příjmech, výdajích, dluzích
4. má informace o potřebě mít našetřeny finanční prostředky a splácení dluhů - samostatně řeší svou životní situaci
1. zvládá péči o domácnost
2. umí samostatně jednat s institucemi a úřady (umí komunikovat, orientuje se)
3. k řešení své situace přistupuje aktivně
4. řešení vyhledává včas - si umí zajistit stabilní bydlení
1. samostatné zajištění bydlení
2. udržení bydlení - má navázané podpůrné mezilidské vztahy
1. racionálně řeší konfliktní situace s ostatními
2. chápe důležitost fungování vztahu s partnerem, blízkými osobami
Kapacita služby
- Maximální okamžitá kapacita ambulantní formy poskytování:
počet klientů - 18 - Maximální okamžitá kapacita terénní formy poskytování (klientem se rozumí rodina):
počet klientů - 3
Zásady poskytování sociální služby:
- Týmová spolupráce
- situaci rodin společně konzultujeme, vzájemně sdílíme informace a nacházíme pro klienty vhodná
řešení - Důvěra, tolerance a diskrétnost
- klienta nehodnotíme, respektujeme ho, nesdělujeme informace další straně, máme mlčenlivost i
oznamovací povinnost - Individuální přístup
- ke každému klientovi přistupujeme v rámci jeho potřeb - Přijetí vlastní odpovědnosti klienta
- zjišťujeme jeho potřeby
- klienta podporujeme v jeho vlastních rozhodnutích, informujeme ho o pozitivech, rizicích a dalších
okolnostech, které s tím souvisí,
- rozhodnutí činí klient sám a nese si za něj odpovědnost
Stížnosti:
Zpětnou vazbu nám můžete podat ústně nebo písemně u pracovníka Fabioly, do poštovní schránky umístěné v prostorách Fabioly, emailem nebo telefonicky.
Ujednání o dodržování vnitřních pravidel
Informace o nakládání s osobními údaji
Podání zpětné vazby
Ambulantní: | PO – ST 8:30 - 13:00 hod. | - |
Terénní: | PO – ČT 8:00 - 15:00 hod. | po domluvě 15:00 - 17:00 hod. |
PÁ 8:00 - 15:00 hod. | - |
Základní činnosti při poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi v zařízení zajištujeme
následovně:
a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
• pracovně výchovná činnost s dětmi,
• pracovně výchovná činnost s dospělými, například podpora a nácvik rodičovského chování
včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti, podpora a nácvik sociálních kompetencí v
jednání na úřadech, školách, školských zařízeních,
• nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte,
• zajištění podmínek a poskytnutí podpory pro přiměřené vzdělávání dětí,
• zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity,
b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
• doprovod – zahrnuje poradenství, podporu a pomoc při vyřizování různých záležitostí
c) sociálně terapeutické činnosti:
• socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a
sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
• pomoc při vyřizování běžných záležitostí. Sem řadíme:
• informační servis, kontaktní práci, kontakt s institucemi ve prospěch uživatele, poradenství
Máte zájem o naši službu, o více informací?
Jak se podává žádost?
Zájemce o službu si sjedná osobně, prostřednictvím telefonu, e-mailu nebo facebooku schůzku, na které s ním pracovník zmapuje jeho situaci. Následně bude o výsledku vyrozuměn do 3 pracovních dnů.
Co s sebou pro děti na klub?
svačinu na celý pobyt na klubu, bačkůrky, náhradní oblečení - tepláky, tričko apod., hrneček na čaj