Denní stacionář Pohodář
Poslání
Posláním Denního stacionáře Pohodář je poskytovat podporu a pomoc seniorům a dospělým se zdravotním postižením z Luk nad Jihlavou a okolí, kteří nemohou nebo nechtějí zůstat doma sami a potřebují pomoc druhé osoby.
Denní stacionář Pohodář nabízí praxe pro studenty a účastníky rekvalifikačních kurzů v sociální oblasti.

Kontakt
Denní stacionář Pohodář
Náměstí 9. května č. p. 357, 58822 Luka nad Jihlavou
Jana Jelínková - vedoucí služby
Telefon: 734 172 277, 734 161 683
E-mail: pohodar@jihlava.charita.cz
Kdy máme otevřeno
Pondělí – Pátek vždy od 7.00 do 16.00 hodin
Záleží na osobní volbě každého zájemce, které dny v týdnu a v které hodiny chce denní stacionář navštěvovat.
Cílovou skupinou jsou senioři a dospělí se zdravotním postižením z Luk nad Jihlavou a okolí, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku nebo zdravotního stavu, jejichž nepříznivá sociální situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
Denní program stacionáře
Cvičení, povídání, aktivizační činnosti, trénování paměti, četba denního tisku, pečení a vaření, společenské hry, procházky, možnost využití bazénu a další. Účast na všech aktivitách a programech je dobrovolná!
Co nabízíme
- Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, při osobní hygieně, poskytnutí stravy
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Sociálně terapeutické činnosti
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Jako fakultativní službu nabízíme dopravu uživatele do stacionáře a zpět
- Poskytované služby jsou za úhradu v souladu s Vyhláškou č.505/2006 Sb.
- Nabídka služeb a úhrada za služby - dokument ke stažení
Cílová skupina a cíl služby, Zásady služby, Kapacita služby
Poslání
Posláním Denního stacionáře Pohodář je poskytovat podporu a pomoc seniorům a dospělým se zdravotním postižením z Luk nad Jihlavou a okolí, kteří nemohou nebo nechtějí zůstat doma sami a potřebují pomoc druhé osoby.
Cíle služby
Cílem Denního stacionáře je uživatel, který má zajištěnou potřebnou péči. Pomáháme uživateli k případnému zlepšení, udržení stavu. Je ve společnosti svých vrstevníků, kde může aktivně strávit den.
O službu lze požádat buď osobně na adrese stacionáře, nebo telefonicky na výše zmíněných telefonních číslech. Poté s Vámi bude domluven další postup (prohlídka stacionáře, předání potřebných informací, zodpovězení dotazů, …). V případě, že zájem bude nadále trvat, dojde k podpisu smlouvy mezi poskytovatelem služby a zájemcem o ni.
Podmínky přijetí
- alespoň částečná soběstačnost
- není potřeba nepřetržitý individuální dohled
- zdravotní stav významně neohrožuje zdraví (vlastní nebo ostatních lidí)
- schopnost společného soužití v denním stacionáři
- schopnost spolupracovat, dodržovat vnitřní pravidla a podílet se na úhradě služby
Zásady služby
- zásada rozvoje samostatnosti – služba podporuje rozvoj samostatnosti uživatele, poskytované služby jsou pro něj vyžádanou podporou v situacích, ve kterých si sám neporadí, úplná péče je poskytována pouze v situaci, kdy spoluúčast uživatele není možná
- zásada posilování sociálního začleňování – poskytované služby směřují k zapojení uživatele do života ve společnosti, uživatel je podporován při využívání vnějších dostupných služeb
- zásada dodržování práv uživatele služby – poskytovatel při poskytování služeb dbá, aby byla zajištěna ochrana práv uživatelů a tato práva byla maximálně naplňována
- zásada zapojování uživatele do spolurozhodování – uživatel se může individuálně i ve skupině s ostatními podílet na spolurozhodování o poskytovaných službách a poskytovatel mu k tomu aktivně nabízí možnosti, je respektován jeho názor
- zásada individuálního přístupu k uživateli - pracovník uplatňuje individuální přístup ke každému uživateli služeb stacionáře, vnímá jeho osobnost a jedinečnost, bere ohled na to, že každý má své individuální potřeby a každý potřebuje jinou podporu a pomoc
- zásada přizpůsobování se potřebám uživatelů služeb – poskytovatel pružně přizpůsobuje poskytované služby aktuálním potřebám a požadavkům uživatele
- zásada zachování lidské důstojnosti uživatele služby – poskytovatel respektuje individualitu, uživatele jeho kulturní, sociální zvyklosti, s uživateli služeb je jednáno v každé situaci dle zásad partnerství, prostor stacionáře je zařízen a upraven tak, aby uživatele služeb neurážel a nesnižoval jejich důstojnost
- zásada aktivního přístupu služby k uživateli – poskytovatel aktivně přistupuje k uživateli, nabízí mu a s jeho souhlasem ho zapojuje do využívání svých služeb
- zásada podpory celoživotního vzdělávání pracovníků – pracovník přistupuje k výkonu své profese s vědomím zodpovědnosti za kvalitu své práce, dále má povinnost se průběžně vzdělávat
Kapacita ambulantní formy poskytování:
15 klientů (jedná se o maximální denní kapacitu)
Naši donátoři