Adiktologická ambulance

OCHJ_Adiktologicka_ambulance
Změna provozní doby:
Aktuality:
Aktuálně je možné vstoupit do podpůrné skupiny AAJ (po předchozí domluvě s pracovníkem AAJ).
V březnu se skupina setká v termínech út 5.3. a út 19.3. Pokaždé od 16 do 17:30 hod.
Více informací na letáku nebo tel. +420 731 771 984.

skupinaAAJskupinaAAJ(pravidla)

Poslání

Posláním Adiktologické ambulance Jihlava je doprovázení klientů, kteří chtějí změnit svůj vztah v oblasti látkového a nelátkového závislostního chování. Služba je poskytována individuální a skupinovou formou s cílem dosažení změny a lepšímu porozumění motivům, které vedly k tomuto chování. Na cestě k porozumění věnujeme pozornost více faktorům, které rozvoj závislostního chování ovlivňují a udržují. Posláním adiktologické ambulance je také doprovázení osob blízkých lidem se závislostním chováním. Služba je poskytována zdarma, v Jihlavě.

Základní údaje

Adresa
DSC01139
U Větrníku 17, 586 01 Jihlava                                              
 
Úterý 12-18 h (po předchozí domluvě do 19 h)
Středa 7-12 h
Čtvrtek 8-16 h (po předchozí domluvě do 19 h)
Pátek 7-12 h
 
Objednání 
tel. + 420 731 771 984
 
Na konzultaci je nutné se předem objednat v provozní době.
V případě, že se nedovoláte, budeme Vás v nejbližší době kontaktovat nazpět.
 

Registrace služby

Typ služby: Adiktologická služba ambulantní léčby a poradenství
Typ registrace sociální služby: odborné sociální poradenství
Typ registrace zdravotní služby: ambulantní specializovaná péče - adiktolog
Pracovníci zařízení:
Martina Věžníková
Bc. Martina Věžníková
vedoucí služby, adiktoložka
martina.veznikova@jihlava.charita.cz
tel. +420 739 354 990
Jan Kučera
Jan Kučera, DiS.
sociální pracovník, terapeut
jan.kucera@jihlava.charita.cz
tel. +420 731 771 984
Eleanor Toulavá
MgA et Bc. Eleanor Toulavá, BA
sociální pracovník, terapeut
eleanor.toulava@jihlava.charita.cz
tel. +420 736 523 655

Cíle a cílová skupina, zásady služby, kapacita

CÍLE

U klientů se závislostní problematikou si adiktologická ambulance klade následující cíle: 

  • Klient má informace o závislostní problematice a návazných službách.  
  • Klient dosáhl nebo udržuje změnu v oblasti látkového nebo nelátkového závislostního chování. 
  • Klient rozumí motivům, které podpořily vznik a rozvoj závislostního chování i těch, které je nadále ovlivňují. 
  • Klientova situace se díky stabilizaci závislostního chování zlepšila v oblastech vztahů, financí a bydlení. 
  • Byly zapojeny osoby blízké, které měly zájem se na změně v oblasti látkového a nelátkového závislostního chování podílet společně s klientem. 

U klientů, osob blízkých osobám se závislostním chováním, si adiktologická ambulance klade následující cíle: 

  • Osoby blízké mají informace o závislostní problematice. 

CÍLOVÁ SKUPINA

Cílovou skupinou adiktologické ambulance jsou:  

  • osoby motivované ke změně závislostního chování 
  • osoby ohrožené závislostí nebo závislé na psychoaktivních látkách  
  • osoby ohrožené nelátkovou závislostí nebo již závislé 
  • osoby blízké lidem se závislostním chováním 
  • osoby starší 12 let 

ZÁSADY

Služba se řídí uvedenými zásadami: 

  • Bezpečné prostředí: Pracovníci usilují o vytváření bezpečného prostoru, kde je zachována důvěrnost informací. Každý klient má svého klíčového pracovníka, který usiluje o to, aby byly klientovi poskytovány jasné a srozumitelné informace o průběhu poskytování služby. 
  • Partnerský a respektující přístup: Pracovníci upřednostňují spolupracující přístup, do kterého vstupují z pozice partnera, který klienta doprovází na cestě k dosažení svých cílů. Stejně tak jako má klient možnost se svobodně rozhodnout o tom, jak bude věci ve svém životě ovlivňovat i pracovník do společného prostoru může přinášet své vlastní podněty. Pracovník v tomto vztahu usiluje o vzájemnost, společné zkoumání a dialog.   
  • Odbornost: Pracovníci služby pracují pod supervizním vedením, klientskou práci reflektují v rámci průběžných intervizí a týmových porad, pracovníci disponují potřebnou kvalifikací, pracovníci se průběžně vzdělávají v rámci individuálních i týmových vzdělávání, pracovníci sledují aktuální trendy v oboru a služby poskytují v souladu s dobrou praxí a účastní se individuálních i týmových stáží ve službách obdobného charakteru.  

KAPACITA

Okamžitá kapacita služby je v případě individuální konzultace jeden klient na pracovníka a maximálně tři osoby v případě práce s osobami blízkými na jednoho pracovníka.

Maximální okamžitá kapacita pro individuální práci jsou 3 klienti. Maximální okamžitá kapacita pro skupinovou práci je 12 klientů.

 

Práva klientů a pravidla spolupráce

Pravidla spolupráce

Poskytování služeb se řídí následujícími pravidly:  

  • Setkání probíhá obvykle 1*/1-2 týdny či dle individuální domluvy pracovníka a klienta.   
  • Pracovník se klientovi věnuje v předem vymezeném čase, kdy doba standardního setkání je 45 minut.
  • Setkání má předem domluvený začátek a konec, pokud se klient opozdí o pár minut, setkání je o tuto dobu kratší, pokud se klient opozdí o více než 15 minut, pracovník ho již nepřijme.
  • Když se klient nemůže dostavit na domluvenou schůzku, je třeba, aby se omluvil, pracovník klienta může kontaktovat.
  • Pokud se klient bez omluvy nedostaví na tři setkání, může s ním být ukončena spolupráce, po 6-ti měsících může klient o službu znovu zažádat.
  • Pokud by pracovník nemohl službu poskytnout v dohodnutém termínu (z důvodu pracovní neschopnosti aj.), je klient co nejdříve kontaktován a je s ním domluven náhradní termín setkání.
  • Pro poskytnutí setkání klient nesmí vykazovat takové známky intoxikace, které by mu znemožňovaly produktivní komunikaci.
  • Pokud spolupráce nebude řádně ukončena, smlouva o poskytování služeb automaticky zaniká půl roku po posledním kontaktu s klientem.

Práva klientů 

Klienti adiktologické ambulance mají právo na:   

  • rovný přístup ke službám bez ohledu na pohlaví, věk, politické přesvědčení, náboženství, právní či společenské postavení, psychický či fyzický stav, socioekonomické možnosti
  • rovný přístup ke službám bez ohledu na pohlaví, věk, politické přesvědčení, náboženství, právní či společenské postavení, psychický či fyzický stav, socioekonomické možnosti
  • individuální přístup 
  • zachování důstojnosti, respektu, bezpečí, diskrétnosti
  • ochranu před jakoukoli formou zneužívání
  • seznámení s filozofií, pravidly a povinnostmi pro využívání služby
  • podání stížnosti týkající se způsobu poskytování služby bez negativních důsledků pro svoji osobu
  • informace o nakládání s osobními údaji (viz web zařízení) a na nahlížení do své dokumentace v adiktologické ambulanci
  • respektování svých rozhodnutí pracovníky
  • zprostředkování odborné péče a právo nabízenou péči odmítnout
  • podílet se na chodu služby, přinášením podnětů a připomínek
  • svobodné ukončení využívání služby

Jak si stěžovat

Jak a komu podat přání/stížnost na služby Adiktologické ambulance Jihlava (AAJ) 

Podávat přání/stížnost může kdokoli, nejen uživatel služby (US) a zájemce o službu (ZoS). Přání či stížnosti se mohou týkat provozu a chodu služby, prostředí, kde je služba poskytována, jednání zaměstnanců atp., pokud přání/stížnost nesouvisí s provozem služby, tak se jimi pracovníci zařízení nezabývají.  

Stěžovateli nevzniká právní nárok na to, aby na základě jeho přání/stížnosti byly provedeny určité úkony, i když se jich domáhá, nebo aby přání/stížnost byla prověřována jím stanoveným způsobem. Musí být, ale seznámen s důvody, kvůli kterým jeho přání nebylo splněno.  

Způsoby podání přání/stížnosti 

V AAJ lze podat přání/stížnost následujícími způsoby:  

  • ústně – telefonicky či osobně, např. v průběhu poskytování služeb,
  • písemně – oficiálně nebo anonymně a to dopisem, emailem, SMS, prostřednictvím sociálních sítí, vzkazem do poštovní či anonymní schránky, účastí v průzkumu spokojenosti se službou. 

Přání/stížnost je projednána nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení. O výsledku řešení je podavatel přání/stížnosti vyrozuměn, dle způsobu, kterým stížnost podal, či podle domluvy. V případě anonymního podání stížnosti, je odpověď vyvěšena u anonymní schránky na nástěnce v čekárně zařízení a také na webových stránkách, a to po dobu 30 dnů. V případě, že by tím byla ohrožena bezpečnost některého z pracovníků či klientů, přání/stížnost a výsledek řešení, nejsou zveřejňovány. V případě nejasností se podavatel přání/stížnosti může obrátit na vedoucí služby se žádostí o vysvětlení. 

V případě nespokojenosti s vyřízením přání/stížnosti, má stěžovatel možnost podat proti tomuto odvolání. Odvolání podává pracovníkům AAJ, a to do 30 dnů od doručení či zveřejnění vyjádření. 

Postup řešení odvolání je obdobný jako při řešení přání/stížnosti a platí pro něj stejné časové lhůty, tedy je vyřízeno do 30 dnů a podavatel je o výsledku vyrozuměn. 

Podavatel se dále v případě nespokojenosti s vyřízením přání/stížnosti nebo odvoláním může obrátit na nestranné instituce, např.: 

  • Krajský úřad kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava
  • Občanskou poradnu Jihlava, Žižkova 1683/13, 586 01 Jihlava 
  • Veřejného ochránce práv, Údolní 658/39, 602 00 Brno 

Stěžovatel se může obracet nejen na nestranné instituce, ale také na zástupce ředitele pro služby prevence OCHJ. 

kontakty pro podávání stížností

Informace o nakládání s osobními údaji a etické kodexy

Informace o nakládání s osobními údaji

V přiloženém souboru najdete informace o zásadách ochrany a zpracování Vašich osobních údajů v naší službě.

Informace o zpracování osobních údajů.pdf

Etické kodexy

V přilozených souborech najdete etické kodexy popisující hlavní principy a normy chování, kterými se v našem každodenním pracovním životě řídíme.

Kodex Charity ČR.pdf

Etický kodex SSP ČR.pdf

Etický kodex pracovniku v adiktologii.pdf

 

Naši donátoři

000184