Terénní programy SOVY
Terénní programy pro lidi žijící ve vysoké míře sociálního vyloučení
Posláním terénní služby, je poskytování pomoci a podpory rodinám i jednotlivcům starším 15-ti let, kteří se nachází v těžké životní situaci, se kterou si neumí sami poradit. Touto službou usilujeme o snižování rizik a zmírnění/odstranění těchto situací. Službu poskytujeme bezplatně, lze i anonymně a v přirozeném prostředí uživatelů. Působnost naší služby je převážně v Jihlavě, v jejím v blízkém okolí a v případě potřeby i na dalších místech Kraje Vysočina.
Kontakt
586 01 Jihlava 1
telefon: +420 734 683 867
Vedoucí zařízení
Mgr. Pavlína Kolářová
Telefon: 734 683 867
E-mail: _8IvZ.546hyk8~l7VX~tZ6b7c8kmYZhaa8kmb
Cíl služby, cílová skupina, zásady poskytování služby TP SOVY
Cíl služby
Cílem Terénních programů SOVY je
- rozvoj a zlepšení dovedností uživatelů pro jejich samostatný život
- získání uspokojivého zaměstnání
- zlepšení mezilidských vztahů
- zajištěný přístup k základní lékařské péči
- základní orientace v právech a povinnostech
- zlepšení finanční situace (finanční stabilizace)
- zlepšení bytové situace
Cílová skupina
Služba je poskytována rodinám, skupinám a jednotlivcům starším 15-ti let, kteří se nachází v těžké životní situaci, kterou nedokáží bez pomoci překonat.[1] Působnost naší služby je v Jihlavě a v jejím v blízkém okolí, dle působnosti OCHJ.
Za dlouhodobě nepříznivé situace uživatele považujeme:
- Nevyhovující bytové podmínky
- Zadluženost, exekuce
- Dlouhodobá nezaměstnanost
- Nemožnost vytvářet podmínky pro zdárný vývoj dětí
- Život v lokalitě vykazující znaky sociálního vyloučení
- Diskriminace, nedostatečný pocit bezpečí
- Nedostatečné ekonomické zajištění
- Nedostatečná péče o zdraví
- Akutní krize
Zásady poskytované sociální služby
Pracovníci TP SOVY poskytují službu v souladu se zákonem stanovenými zásadami poskytování sociálních služeb ( dle §2 z. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách).
- Individuální přístup - pří práci s uživateli vždy přihlížíme k jedinečným potřebám a schopnostem každého z nich
- Dodržování práv uživatelů – jsme si vědomi své povinnosti respektovat vůli, důstojnost a soukromí.
- Profesionalita služby – rozšiřujeme svoji odbornost a jednáme v souladu s etickým kodexem.
- Podpora k aktivnímu a samostatnému řešení vlastní situace - uživatele motivujeme k aktivnímu řešení jeho situace, podporujeme rozvoj jeho samostatnosti a zodpovědnosti.
- Dobrovolnost – využívání služby ze strany uživatele je na základě jeho vlastního rozhodnutí, službu využívá dobrovolně a může službu svobodně kdykoli ukončit.
Mlčenlivost – jsme vázaní mlčenlivostí (mlčenlivost může být prolomena pouze ze zákonem stanovených důvodů)
Postup při podání stížnosti
Informace o nakládání s osobními údaji
Pravidla a práva klientů
Nabídka služby
- Základní sociální poradenství
- Doprovod při jednání na úřadech
- Pomoc s listinami (sepisování žádostí, stížností, odvolání a vysvětlení úředních dopisů)
- Pomoc při vyřizování osobních dokladů
- Pomoc při vyřizování sociální dávek a vypisování formulářů
- Pomoc při získávání zaměstnání, kariérní poradenství
- Pomoc při řešení dluhů i ztrátě bydlení
- Poradenství vedoucí k zajištění základních životních potřeb.
Místa poskytování pomoci
v Jihlavě, v jejím blízkém okolí a na dalších místech Kraje Vysočina
Pracovní doba terénních pracovníků
PO - PÁ 8:00 – 16:00
Kapacita terénní formy poskytování
počet klientů – 20, max. okamžitá kapacita
FOTOGALERIE:
Naši donátoři
|
|