Denní stacionář Pohodář
Poslání
Posláním Denního stacionáře Pohodář je poskytovat pomoc a podporu seniorům, dospělým lidem s tělesným postižením a osobám s chronickým onemocněním z Luk nad Jihlavou a okolí, kteří z důvodu snížené soběstačnosti a osamělosti již nemohou zůstat doma sami.
V rámci denního programu v Denním stacionáři nabízíme zajištění péče dle individuálních potřeb každého uživatele, včetně zázemí pro bezpečné a aktivní trávení času. Denní stacionář tak ve všední dny doplňuje péči, kterou uživateli zajišťuje rodina případně jiné služby.
Díky naší službě mohou uživatelé déle setrvat v domácím prostředí.
Denní stacionář Pohodář nabízí praxe pro studenty a účastníky rekvalifikačních kurzů v sociální oblasti.
Kontakt
Denní stacionář Pohodář, Náměstí 9. května č. p. 357, 588 22 Luka nad Jihlavou
Jana Jelínková - vedoucí služby
telefon: 734 172 277, 734 161 683, e-mail: _huyUZh6LTwsY-5nW5prRb~lW5pJ
Kdy máme otevřeno
PONDĚLÍ - ČTVRTEK
7.00 - 16.00 hodin
PÁTEK
7.00 - 13.00 hodin
Záleží na osobní volbě každého zájemce, které dny v týdnu a v které hodiny chce denní stacionář navštěvovat.
Služba je určena seniorům, dospělým lidem s tělesným postižením a osobám s chronickým onemocněním z Luk nad Jihlavou a okolí, kteří nemohou být sami doma a potřebují pomoc druhé osoby při zajištění životních potřeb.
- Uživatel by měl mít takovou míru soběstačnosti:
- - aby byl schopen se do stacionáře dopravit
- - aby nebyl zcela závislý na individuální péči
- Denní program stacionáře
Cvičení, povídání, aktivizační činnosti, trénování paměti, četba denního tisku, pečení a vaření, společenské hry, procházky, možnost využití bazénu a další. Účast na všech aktivitách a programech je dobrovolná!
Co nabízíme
- Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, při osobní hygieně, poskytnutí stravy
- Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Sociálně terapeutické činnosti
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Jako fakultativní službu nabízíme dopravu uživatele do stacionáře a zpět
- Poskytované služby jsou za úhradu v souladu s Vyhláškou č.505/2006 Sb.
Nabídka služeb a úhrada za služby
Cílová skupina a cíl služby, Zásady služby, Kapacita služby
Poslání
Posláním Denního stacionáře Pohodář je poskytovat pomoc a podporu seniorům, dospělým lidem s tělesným postižením a osobám s chronickým onemocněním z Luk nad Jihlavou a okolí, kteří z důvodu snížené soběstačnosti a osamělosti již nemohou zůstat doma sami.
V rámci denního programu v Denním stacionáři nabízíme zajištění péče dle individuálních potřeb každého uživatele, včetně zázemí pro bezpečné a aktivní trávení času. Denní stacionář tak ve všední dny doplňuje péči, kterou uživateli zajišťuje rodina případně jiné služby.
Díky naší službě mohou uživatelé déle setrvat v domácím prostředí.
Cíle služby
Cílem Denního stacionáře je uživatel, který
- zůstává ve svém domácím prostředí
- zachová a rozvíjí schopnost péče o vlastní osobu s ohledem na jeho zdravotní stav
- zachová a rozvíjí mezilidské vztahy
- zachová a rozvíjí záliby a zájmy
Podmínky přijetí
- alespoň částečná soběstačnost
- není potřeba nepřetržitý individuální dohled
- zdravotní stav významně neohrožuje zdraví (vlastní nebo ostatních lidí)
- schopnost společného soužití v denním stacionáři
- schopnost spolupracovat, dodržovat vnitřní pravidla a podílet se na úhradě služby
Zásady služby
- zásada kvalitního a bezpečného prostředí – služba je poskytována v bezpečném prostředí, kde se uživatel cítí jistě, beze strachu a snižují se jeho obavy z pádů a úrazů Pracovníci přistupují k uživatelům vstřícně, empaticky, vlídně.
- zásada individuálního přístupu k uživateli – pracovník uplatňuje individuální přístup ke každému uživateli služeb zvlášť a bere ohled na to, že každý má své individuální potřeby a potřebuje jinou podporu a pomoc. Pomáháme jen v těch oblastech, kde to uživatel skutečně potřebuje, motivujeme uživatele k soběstačnosti. Důležitá je pro nás vůle uživatele a hledání možností jejího naplnění
- zásada zachování lidské důstojnosti a práv uživatele služby – poskytovatel respektuje, práva uživatele, stejně tak jako jeho individualitu, a jeho životní styl. Prostor Denního stacionáře je zařízen a upraven tak, aby neurážel a nesnižoval důstojnost uživatelů služby
Kapacita ambulantní formy poskytování:
15 klientů (jedná se o maximální denní kapacitu)
Pravidla pro podávání a vyřizování stížností na poskytování sociálních služeb
Podávání a vyřizování stížností upravuje § 99a zákona o sociálních službách (č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů).
Co je stížnost?
Stížnost je vyjádření nespokojenosti s poskytováním sociální služby. Stěžovatel má právo formou stížnosti upozornit na závažnou skutečnost spojenou s poskytováním sociální služby, např. na nevhodné chování pracovnic, na chybně vystavené vyúčtování, na způsob, jakým je služba poskytovaná, na porušení základních lidských práv apod.
Kdo může stížnost podat:
- Člověk, kterému je nebo byla poskytovaná služba v Denním stacionáři Pohodář.
- Zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce člověka, které je poskytována sociální služba.
- Osoba blízká, nemůže-li stížnost podat člověk, kterému je nebo byla sociální služba poskytovaná, s ohledem na jeho zdravotní stav nebo proto, že zemřel.
- Osoba zmocněná člověkem, kterému je nebo byla sociální služba poskytovaná.
- Člen domácnosti člověka, kterému je nebo byla poskytovaná sociální služba, který je oprávněn k zastupování člověka podle občanského zákoníku.
- Zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.
Lhůta pro podání stížnosti
Stížnost se podává poskytovateli sociální služby, proti kterému směřuje, a to ve lhůtě do 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
Možnosti podání stížnosti
- Písemně lze stížnost zaslat nebo předat na adresu poskytovatele sociální služby: Denní stacionář Pohodář, Náměstí 9. května č. p. 357, 588 22 Luka nad Jihlavou
- E-mailem na adresu: pohodar@jihlava.charita.cz
- Ústně – osobně nebo telefonicky na tel. č. 734 172 277
Ústně (telefonicky) podanou stížnost zapíše přítomný pracovník, na kterého se stěžovatel obrátil. Pro zaznamenání stížnosti slouží formulář Zápis o stížnosti.
Pokud nechce stěžovatel svoji stížnost směřovat přímo na Denní stacionář Pohodář, může ji adresovat na:
- provozovatele služby Denní stacionář Pohodář: Oblastní charitu Jihlava, Jakubské nám. 2, 586 01 Jihlava, e-mail: jihlava@jihlava.charita.cz, nebo
- poskytovatele sociálních služeb Diecézní charitu Brno, Tř. Kpt. Jaroše 9, 661 35 Brno, email: reditelstvi@brno.charita.cz, nebo
- zřizovatele, kterým je Biskupství brněnské, Petrov 8, 601 43 Brno.
- Další možností je adresovat stížnost instituci sledující dodržování lidských práv a základních svobod osob:
- Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz.
Ochrana stěžovatele
Podání stížnosti nesmí být tomu, kdo stížnost podal, nebo člověku, kterému je nebo byla poskytovaná sociální služba v Denním stacionáři Pohodář, kterého se stížnost týká a není přitom stěžovatelem, na újmu. To znamená, že podání stížnosti, nesmí mít v žádném případě negativní vliv na vztah k těmto osobám a celkově na poskytování sociální služby.
Povinnosti poskytovatele sociálních služeb při vyřízení stížnosti
- Poskytovatel sociálních služeb je povinen stížnost vyřídit v zákonné lhůtě 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena, případně v odůvodněných případech tuto lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení je poskytovatel povinen informovat toho, kdo stížnost podal.
- Poskytovatel je povinen písemně informovat toho, kdo stížnost podal, o způsobu vyřízení stížnosti.
- Poskytovatel je povinen vést písemnou evidenci o podaných stížnostech a způsobu jejich vyřízení a
- umožnit stěžovateli nahlížet do dokumentace, kterou vede o stížnosti, a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.
Informování o možnosti podat stížnost
- O možnostech a způsobu podání a vyřízení stížností informuje poskytovatel na webových stránkách služby; informace jsou rovněž součástí Přílohy č. 2 Smlouvy o poskytování sociální služby – Informace pro uživatele Denního stacionáře Pohodář. Informace ve srozumitelné formě jsou umístěné na nástěnce ve společenské místnosti stacionáře.
- Při projednání smlouvy o poskytování sociální služby je člověk informován o možnosti podat stížnost, jakou formou lze stížnost podat, na koho se může obracet, kdo bude stížnost vyřizovat a jakým způsobem, jakož i o možnosti zmocnit k podání stížnosti jinou osobu.
- Lidé jsou pravidelně dotazováni na spokojenost se službou, a to min při přehodnocení individuálního plánu podpory a v rámci pravidelného ročního dotazníkového šetření; přitom jsou znovu opakovaně seznamováni s možností si stěžovat, pokud by se jim cokoliv nelíbilo i s tím, kde najdou postup pro podání stížnosti.
Vyřizování stížností
Stížnosti vyřizuje adresát stížnosti – ten, kdo stížnost přijal. Pokud je stížnost adresovaná na adresu denního stacionáře, je jejím vyřízením pověřena vedoucí stacionáře. Pokud se ale jedná o stížnost na vedoucího, vyřizuje stížnost zástupce ředitele pro služby sociální péče nebo ředitel/ka OCH Jihlava.
- Vedoucí služby stížnost projednává se všemi případnými zúčastněnými, zkoumá okolnosti skutečnosti (např. z průběžných záznamů o péči). S účastníky, na které se stížnost vztahuje, jedná vždy zvlášť (konfrontace zúčastněných stran není přípustná). Vedoucí služby přitom směřuje k objektivnímu posouzení situace a k řešení. Pokud se prokáže porušení povinností na straně služby (pracovníka), postupuje dále dle příslušného SQ a nastavených opatření.
- Lhůta pro písemné vyřízení stížnosti je nejvýše 30 kalendářních dnů. Během této doby je vedoucím služby provedeno prošetření stížnosti a prověření skutečností. Lhůtu pro vyřízení stížností lze ze závažných důvodů prodloužit o 30 dnů. Stěžovatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro vyřízení stížnosti.
- Svoje připomínky k poskytované službě může uživatel vyjádřit i v dotazníku “Spokojenosti uživatele”, který obdrží každý uživatel 1 x ročně.
Prověření vyřízení stížnosti
- Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
- Adresátem žádosti pro vyřízení stížnosti je Ministerstvo práce a sociálních věcí
adresa: MPSV ČR, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2 - Ministerstvo na žádost stěžovatele vyřízení stížnosti prověří. Poskytovatel sociálních služeb je povinen poskytnout ministerstvu součinnost při prověření vyřízení stížnosti.
- Ministerstvo žádost o prověření vyřízení stížnosti odloží, jestliže je zjevně neopodstatněná, jde o stížnost ve věci, která již byla ministerstvem prověřena, nebo o opakovanou žádost, která neobsahuje nové skutečnosti. Tuto informaci ministerstvo sdělí písemně stěžovateli.
- Ministerstvo prověří vyřízení stížnosti do
- 60 dnů ode dne, kdy mu byla žádost doručena, nebo
- 90 dnů ode dne, kdy mu byla žádost doručena, jestliže je třeba vyžádat si vyjádření orgánů veřejné správy nebo osob,
umožní stěžovateli nahlížet do spisu vedeného k jím podané žádosti a pořizovat z něj kopie či výpisy a písemně vyrozumí stěžovatele a dotčeného poskytovatele sociálních služeb o výsledku prověření vyřízení stížnosti.