streetwork-clen-zakladni

 

Posláním zařízení je poskytovat v rámci ambulantní i terénní formy služby bezpečný prostor, podporu a pomoc dětem a mladým lidem, kteří jsou, či mohou být, ohroženi společensky nežádoucími vlivy (experimentování s návykovými látkami, vandalismus…), a kteří se nacházejí, či se mohou nacházet v nepříznivé situaci, se kterou si nevědí rady (opakování ročníku, hledání práce…). Vytvářet takové podmínky, aby mladí lidé byli schopni a ochotni podílet se na řešení svých nepříznivých situací a lépe se s nimi vyrovnávali.

Kontakt

Slavíčkova 387, 588 56 Telč
mobilní telefon: 604 535 577
terénní telefon: 739 389 149
e-mail: zastavka.telc@jihlava.charita.cz

VEDOUCÍ ZAŘÍZENÍ
Bc. Martin Lacina
e-mail: martin.lacina@jihlava.charita.cz

SOCIÁLNÍ PRACOVNÍK
Mgr. Barbora Petrů
e-mail: barbora.petru@jihlava.charita.cz

KOORDINÁTOR PRAKTIKANTŮ A STÁŽISTŮ
Hana Zahradníčková
e-mail: hana.zahradnickova@jihlava.charita.cz

ZÁSTUPCE KOORDINÁTORA DOBROVOLNÍKŮ
Mgr. Jakub Gantner
e-mail: jakub.gantner@jihlava.charita.cz 

Otevírací a provozní doba

2024 (1)    

Prázdninová otevírací doba
Letní otevíračka Final

Cíle služby (+ cílová skupina, kapacita služby)

Cíle služby:

Cílem NZDM ZASTÁVka Telč je, aby děti a mladí lidé:

  • studovali školu a měli zaměstnání (dobrý prospěch, postup do vyššího ročníku, zdárné dokončení povinné školní docházky, dobré vztahy se spolužáky, pravidelná docházka, aktivní hledání zaměstnání, zaměstnanost, finanční gramotnost a orientace v dluhové problematice).
  • měli dobré a fungující vztahy s rodinou a partnery (úplné rodiny, pevné vztahy rodičů, stálé bydliště, dostatečná životní úroveň rodiny, plnění základních rodičovských povinností, žádné generační, sourozenecké, vrstevnické, partnerské konflikty, bez konfliktů s autoritami, schopnost přijmout sama sebe). 
  • nebyli ohroženi zdravotními a sociálními důsledky plynoucími z experimentování s návykovými látkami (vznik závislosti, předčasné ukončení školní docházky, propuštění z práce, špatná finanční situace plynoucí z experimentování s alkoholem, cigaretami, marihuanou, dalšími drogami, či patologickým hráčstvím).   
  • respektovali a dodržovali zákon a společenské normy (klienti nejsou původci rasismu a xenofobie, domácího násilí, vandalismus, krádeží, pohlavního zneužívání a stalkingu).
  • žili zdravým životním stylem (zdravá strava, bezpečný sexuální život, dostatečné hygienické návyky, aktivní trávení volného času).

Cílová skupina:

Mladí lidé ve věku 10-26 let, pohybující se v Telči a blízkém okolí, kteří se nacházejí či mohou nacházet v nepříznivé situaci, se kterou si nevědí rady, mají potřebu ji řešit nebo hledají prostor pro její řešení.

Charakteristiky cílové skupiny dle výše uvedených informací:

  • obtíže se školou a se zaměstnáním (špatný prospěch, opakování ročníku, předčasný odchod ze školského systému, šikana a kyberšikana, záškoláctví, hledání zaměstnání, nezaměstnanost, nízká finanční gramotnost a dluhová problematika)
  • obtíže v rodině (rozpad rodiny, nové vztahy rodičů, časté stěhování, útěky z domova, nízká životní úroveň rodiny, neplnění základních rodičovských povinností, generační konflikty, konflikty se sourozenci),
  • vztahové obtíže (s vrstevníky, s partnerem, s autoritami, problémy s přijetím sebe sama)
  • experimentování s návykovými látkami, závislosti (alkohol, cigarety, marihuana či jiné drogy+ dealerství, patologické hráčství)
  • obtíže se zákonem a společenskými normami (rasismus a xenofobie, domácí násilí, vandalismus a nelegální graffiti, drobné krádeže, pohlavní zneužívání, stalking)
  • ohrožující životní styl (poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, rizikový sexuální život, promiskuita, nedostatečné hygienické návyky, pasivní trávení volného času)

Okamžitá kapacita zařízení:

  • Ambulantní forma: počet klientů - max. 25 klientů
  • Terénní forma: počet klientů - max. 10 klientů

Zásady služby

Pracovníci NZDM poskytují služby v souladu se zákonem stanovenými zásadami poskytování sociálních služeb a s ohledem na individuálně určené potřeby osob, kterým je služba poskytována (§2 z. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách). Způsob poskytování služeb vychází především ze zásady nízkoprahovosti:

  • Diskrétnost – klienti si volí přezdívku, pod kterou jsou vedeni. Pracovníci nezjišťují, žádné osobní údaje o klientech, zjišťují pouze informace nutné k poskytnutí sociální služby. Je na klientech, jaké informace o sobě pracovníkům řeknou.
  • Bezplatnost – služba je poskytována bezplatně.
  • Dobrovolnost – klienti mohou službu využít kdykoliv v otevírací době klubu či terénu. Nejsou vázáni žádnou pevnou docházkou, tudíž mohou přijít, kolikrát chtějí (každý den, jednou týdně, jednou měsíčně…). Klienti se mohou, avšak nemusí účastnit připravenéhoprogramu. Dále v případě nepříznivé situace je rozhodnutí zcela na klientovi, jak nepříznivou situaci bude řešit, pracovník jim pouze může říct svůj pohled na věc.
  • Individuální přístup a respekt práv – ke každému klientovi je přistupováno s ohledem na individuálně určené potřeby osob a zachování lidské důstojnosti a na dodržování základních lidských práv a svobod.
  • Bezpečný prostor – díky nastaveným pravidlům v ambulantní formě služby zajišťujeme rovný přístup ke všem klientům a ochranu před výskytem vulgárního a agresivního chování či diskriminace.

Práva a pravidla zařízení

  • Práva
    • Každý má právo, aby byla zachována jeho lidská důstojnost, osobní čest, dobrá pověst a chráněno jeho jméno.
    • Nedotknutelnost osoby a jejího soukromí je zaručena.
    • Každý má právo na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života.
    • Každý má právo na ochranu před neoprávněným shromažďováním, zveřejňováním nebo jiným zneužíváním údajů o své osobě.
    • Osobní svoboda je zaručena.
    • Nikdo nesmí být podroben nuceným pracím nebo službám.
    • Svoboda pohybu a pobytu je zaručena.


      Všechna výše uvedená práva respektujeme, skrývají se v právech klientů naší služby. Jsou nazvaná a upravená tak, aby jim klienti lépe porozuměli.
  • Pravidla
    • Za využívání služby nemusíme nic platit.
    • Můžeme využívat bezpečný prostor v zařízení.
    • Během otevírací doby lze kdykoliv přijít a kdykoliv odejít.
    • Můžeme požádat o pomoc s problémem, popovídat si, poradit se.
    • Z důvodu zajištění diskrétnosti a soukromí uvádíme přezdívku, přezdívkou se také oslovujeme (není potřeba jméno a příjmení).
    • Můžeme využívat vybavení na klubu a připravené aktivity, tyto aktivity můžeme zároveň i odmítnout.
    • Pracovníci udržují rovný přístup ke každému z nás.
    • Lze požádat pracovníky o nahlédnutí do složky s dokumentací o své osobě.
    • Můžeme svobodně vyjádřit svůj názor, sdělit připomínky k fungování klubu.
    • Každý se může svobodně rozhodnout o řešení jeho nepříznivé situace.
    • Můžeme si stěžovat, každá stížnost, návrh či připomínka (týkající se poskytování služby) bude vyřízena.
    • Chováme se slušně.
    • Respektujeme práva ostatních.
    • Udržujeme pořádek – zapůjčenou věc vracíme na její místo.
    • Nepoškozujeme vybavení – poškození hlásíme pracovníkům.
    • Nepoužíváme proti nikomu nebezpečné předměty.
    • Dodržujeme zákaz kouření a manipulace s výrobky k tomu určenými (cigarety, marihuana, otevřený oheň).
    • Neprovozujeme hazard na klubu.
    • Dodržujeme zákaz vstupu pod viditelným vlivem návykových látek.
    • Respektujeme pracovníky.
    • Dodržujeme zákaz intimností na klubu (osahávání, líbání, mazlení, masturbace, sex,…).
    • Třídíme odpad.
  • Sankce za porušení pravidel
    • Žlutá karta – upozornění na jednání v rozporu s pravidly klubu (2 žluté karty = červená karta). 
    • Červená karta – vyloučení z klubu za porušení pravidel (ten den + následující den; počet dnů vyloučení se může lišit dle závažnosti porušeného pravidla).
    • V případě opakovaném porušení pravidel či porušení zvlášť závažným způsobem následuje "výpověď ze služby" na dobu 6 měsíců.

Jak podat stížnost, návrh či připomínku

  • Ústní forma (osobně či telefonicky)
    Uskutečňuje se prostřednictvím osobního či telefonického rozhovoru s pracovníkem či vedoucím pracovníkem zařízení.
  • Písemná forma
    Pro veřejnost je určená poštovní schránka na adrese zařízení (Slavíčkova 387), kam mohou stížnost, návrh či připomínku vhodit v písemné formě či zaslat poštou na adresu zařízení (NZDM ZASTÁVka Telč, Slavíčkova 387, 588 56 TELČ) nebo emailem na adresu zařízení (zastavka.telc@jihlava.charita.cz). U veřejnosti je vždy nutné, aby stěžovatel uvedl kontakt, na který jej můžeme vyrozumět s výsledkem řešení. V případě, že u stížnosti, návrhu či připomínky nebude uveden kontakt na stěžovatele, stížnost, návrh či připomínka se vyvěsí na vstupní dveře po dobu 30 dnů. Po uplynutí této doby bude tento dokument vložen do šanonu stížností, návrhů a připomínek.

  • VYROZUMĚNÍ STÍŽNOSTÍ, NÁVRHŮ ČI PŘIPOMÍNEK
    • Stížnosti, na fungování služby či na pracovníky, řeší vedoucí zařízení. Do 30 dnů od podání stížnosti je vedoucí povinen písemně vyrozumět podavatele s výsledkem řešení stížnosti na kontakt v ní uvedený.
    • Ostatní stížnosti, návrhy a připomínky vyřizují pracovníci zařízení na nejbližší poradě pracovního týmu. Do 30 dnů od podání stížnosti, návrhu či připomínky, jsou pracovníci povinni písemně vyrozumět podavatele s výsledkem řešení stížnosti na kontakt v ní uvedený.
    • V případě veřejnosti se odpověď na stížnost, návrh či připomínku posílá na kontakt, který stěžovatel uvedl ve své stížnosti, návrhu či připomínce.
    • Stížnosti na vedoucího NZDM ZASTÁVka Telč řeší zástupce ředitele pro služby sociální prevence OCHJ nebo ředitel OCHJ. V případě, že podavatel s řešením zástupce ředitele pro služby prevence OCHJ či samotného ředitele OCHJ nebude spokojen, může se obrátit na vyšší instanci, a to ředitele DCHB. Pokud ani s tímto řešením podavatel nebude spokojen, může se obrátit na Biskupství brněnské, ombudsmana ČR či Český helsinský výbor (není nutné dodržovat tuto hierarchii).
  • ODVOLÁNÍ
Stížnosti, návrhy a připomínky jsou brány jako zpětná vazba a možný podnět pro rozvoj a zlepšování kvality služby a zařízení.

Informace o zpracování osobních údajů

Program pro školy

Časopis ...Aneb co se děje v NZDM

Naši donátoři

 

 

 

 

 

Nízkoprahovým zařízením ZASTÁVka Telč prošlo loni 500 mladých lidí
4. března 2024 Články a tiskové zprávy

Nízkoprahovým zařízením ZASTÁVka Telč prošlo loni 500 mladých lidí

Rok se s rokem sešel a opět tak nastal čas na menší bilancování a ohlédnutí se za některými zajímavými statistickými údaji z naší služby. V roce 2023 jsme byli našim klientům k dispozici po 234 dnů v ambulantní formě a dalších 90 dnů v terénní formě služby. Součet těchto dnů činí krásný počet 1 252 hodin přímé práce s našimi klienty, v rámci které se zabýváme řešením jejich nepříznivých situací.

O terapiích na ZASTÁVce v Telči
1. prosince 2023 Články o ZASTÁVce

O terapiích na ZASTÁVce v Telči

V předcházejícím článku jsme vás informovali o tom, že se nám podařilo získat grant na poskytování terapeutických služeb pro klienty NZDM ZASTÁVka Telč od Nadace pojišťovny Kooperativa ve spolupráci s Českou asociací streetwork. Získaného grantu si velmi vážíme, neboť nám pro naše klienty pomůžeme zajistit kvalifikovaného odborníka, jehož terapeutické služby jsou v současné době, obzvláště u dětí a mládeže, stále více a více žádoucí a potřebné. Dnes se dozvíme něco o tom, jak vše bude vypadat konkrétně.

Psychoterapie v ZASTÁVce? ANO!
1. listopadu 2023 Články o ZASTÁVce

Psychoterapie v ZASTÁVce? ANO!

Jak je již z názvu patrné, rádi bychom vám představili nový projekt, který není jen tak ledajaký. Jedná se o možnost poskytování psychoterapií pro naše klienty. V červencovém měsíci se naskytla příležitost zažádat o grant na terapeutické služby pro Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Tento grant poskytla Nadace pojišťovny Kooperativa ve spolupráci s Českou asociací streetwork, jejíž jsme členy.  Cílem je podpora terapeutických služeb, kterých je v českém prostředí dlouhodobý nedostatek. Navíc dopady na duševní zdraví dětí se rapidně zvětšují. Pracovníci v Nízkoprahových zařízeních často suplují odborníky, kteří jsou kompetentní právě v terapeutických službách. Mezi sociální prací a psychoterapií je velmi tenká hranice, a tak není divu, že za tyto hranice často saháme.

Co pro naše klienty znamená ZASTÁVka?
14. září 2023 Články o ZASTÁVce

Co pro naše klienty znamená ZASTÁVka?

Každý mi dá jistě za pravdu, když se zmíním o tom, že nejcennější hodnocení naší služby je od těch, kteří ji sami využívají – tedy od našich klientů. Hodnocení služby slyšíme z každé strany, některé je velmi pozitivní, některé je spíše negativní a založené na domněnkách. Jak ale vnímají ZASTÁVku sami ti, pro které tu stojí? Pojďme si přečíst pár konkrétních výpovědí, které pohladí po duši a nám pracovníkům dodávají opravdový smysl do naší práce.

Dostane se do NZDM ZASTÁVka Telč i veřejnost?
8. srpna 2023 Články a tiskové zprávy

Dostane se do NZDM ZASTÁVka Telč i veřejnost?

Jednoznačnou odpovědí je ANO. Nabízí se hned několik způsobů, jak a kdy lze naši službu navštívit. Prvním ze způsobů je samozřejmě možnost návštěvy - například pokud Vás zařízení zajímá a rádi byste si prohlídli prostory, ve kterých je služba poskytována, či byste chtěli získat více informací o službě. Taková návštěva je možná každý všední den, vyjma státních svátků, a to vždy v dopoledních hodinách. Jelikož nyní máme „prázdninový režim“, jedná se konkrétně o čas od 7:30 do 11:00 hod. V období mimo letní prázdniny je možnost Vaší návštěvy od 9:00 do 13:30 hod, vždy ideálně po předchozí domluvě. Obrátit se na nás můžete na telefonní číslo 604 535 577 nebo na mail: zastavka.telc@jihlava.charita.cz.

ZÁSTAVka Telč v Poslanecké sněmovně
5. června 2023 Články a tiskové zprávy

ZÁSTAVka Telč v Poslanecké sněmovně

Dne 30. 5. se v Praze, a to konkrétně v Poslanecké sněmovně, konalo předávání cen umístěným „výhercům“ v soutěži s názvem Srdce s láskou darované. Slovo výherce není psáno v uvozovkách náhodou, jelikož nelze určit opravdového výherce v soutěži, jejímž cílem je podpora tradičních hodnot, jako je láska, úcta, porozumění a sounáležitost. Nicméně jak sama porota sdělila, snažila se vybrat takové projekty, které by zasloužili ocenění a následné šíření jejich poslání. Mezi oceněné projekty, jak je zřejmé, se dostal i náš projekt, s názvem „Neboj se s námi“. Naším projektem jsme chtěli dodat všem lidem odvahu k tomu, aby se nebáli mluvit o svém strachu, a současně jsme chtěli poukázat na to, že lásku, pocit přijetí, uznání a úcty si zaslouží úplně každý z nás bez ohledu na individuální rozdíly.

NSS, co se pod tím skrývá?
20. dubna 2023 Články a tiskové zprávy

NSS, co se pod tím skrývá?

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež je sociální službou, která svou činností zajišťuje podporu a pomoc osobám, které se nachází v nepříznivé sociální situaci (NSS). Pod takovouto situací, která nese název nepříznivá, si můžeme představit ledacos, avšak pozitivní představy to jistě nebudou. Nepříznivá sociální situace v sobě zahrnuje různé životní situace, které běžně prožíváme, a může se s nimi setkat každý z nás. V takové chvíli potřebujeme někoho, komu důvěřujeme a kdo se s námi o naší situaci bude bavit. Stejnou potřebu mají i naši klienti, ke kterým v takové chvíli přistupujeme citlivě a s pochopením. Co konkrétně však představuje NSS v našem zařízení?

Práce s prevencí v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
4. dubna 2023 Články a tiskové zprávy

Práce s prevencí v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež

V minulém článku jsme rozebírali nízkoprahové zařízení pro dětí a mládež jako službu prevence. Nyní bychom Vám rádi konkrétními příklady chtěli přiblížit, jak taková prevence v práci s našimi klienty vypadá. 

NZDM jako služba prevence, co to ale znamená?
3. března 2023 Články a tiskové zprávy

NZDM jako služba prevence, co to ale znamená?

Když se řekne prevence, valná většina si pod tímto slovem zřejmě správně představí předcházení vzniku či výskytu nějakého nežádoucího jevu. Jak se však pracuje s prevencí v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež (dále jen NZDM), kde již vzniklé nežádoucí jevy v chování mladistvých existují?

Naslouchání, blízkost a identifikační vzor jako 3 důležité aspekty naší práce
15. listopadu 2022 Články a tiskové zprávy

Naslouchání, blízkost a identifikační vzor jako 3 důležité aspekty naší práce

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež ZASTÁVka Telč pracuje s dětmi a mladistvými od 10 do 26 let věku, což se na první pohled může zdát jako velký věkový rozptyl cílové skupiny. A je tomu skutečně tak. Proto je pro každého pracovníka velmi důležité, aby si byl vědom, s jakým cílem do spolupráce s klienty vstupuje. Každý klient, který zařízení navštíví, má své osobní cíle, které jsou maximálně individuální, pochopitelně, ale jaké cíle má mít pracovník? Sociální práce s touto cílovou skupinou si žádá především naslouchání, blízkost a jako pracovníci musíme býti vhodnými identifikačními vzory pro naše klienty.

Sociální práce s dětmi má smysl!
9. června 2022 Články a tiskové zprávy

Sociální práce s dětmi má smysl!

Člověk přemýšlí nad tím, proč se lidé rozhodnou pracovat v sociálním odvětví. Může to mít samozřejmě spoustu různých důvodů, mé rozhodnutí ovlivnilo prvních pár měsíců studia na Vyšší odborné škole sociální. Po základní škole byla pro mě jasná volba SOŠ s ekonomickým zaměřením. Vždy jsem si myslela, že to bude směr, kterým se v životě vydám. Naskytla se mi ale příležitost jít studovat dále a objevila jsem obor sociální práce.

Pracovníci z nízkoprahového klubu ZASTÁVka pomáhají proměnit sny mladých ve skutečnost
10. května 2022 Články a tiskové zprávy

Pracovníci z nízkoprahového klubu ZASTÁVka pomáhají proměnit sny mladých ve skutečnost

Již když jsem byla malá, mě to k sociální činnosti táhlo, i když jsem tenkrát ještě nevěděla, co tento pojem znamená. Jako dítě jsem se vždy snažila být lidem nablízku. Ať už to byly postarší ženy u nás ve vesnici, kterým jsem pomáhala s nákupními taškami

Čím jsou zajímavé záchody na ZASTÁVce v Telči
30. srpna 2021 Články a tiskové zprávy

Čím jsou zajímavé záchody na ZASTÁVce v Telči

Věnovat se prevenci je možné takřka kdekoliv. Nevěříte? Dnes se podíváme na jeden způsob preventivního působení, ke kterému v naší službě využíváme specifické prostory wc. Možná vás napadne otázka, proč zrovna wc. Když pomineme speciálně upravenou kontaktní místnost, zastupují totiž wc jediné prostory v zařízení, poskytující dostatek soukromí.

Oblastní charita Jihlava vyrazila na Prázdniny do Telče
4. srpna 2021 Články a tiskové zprávy

Oblastní charita Jihlava vyrazila na Prázdniny do Telče

Že by se Charita zavřela a všichni šli na dovolenou? Kdepak, pracovníci poskytující sociální služby v Telči pod Oblastní charitou Jihlava zavítali na náměstí Zachariáše z Hradce, aby se zde zúčastnili tradičního několikadenního festivalu hudby a divadla, který nese název Prázdniny v Telči. A všichni se jednohlasně shodli: „První mise na Prázdninách v Telči nás příjemně překvapila. Zájem lidí byl veliký. Již nyní se těšíme na další tři dny naší účasti.

Na děti a mládež se občas zapomíná, říká Martin  Lacina
14. června 2021 Články a tiskové zprávy

Na děti a mládež se občas zapomíná, říká Martin Lacina

Zástupce vedoucího nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ZASTÁVka Telč Martin Lacina je aktivní člověk. Sám říká, že si nedovede představit jediný den bez pohybu a ke sportu vede i děti, kteří do zařízení zavítají. Podpora a pomoc, kterou lidem od deseti do šestadvaceti let nabízí, má ale více podob. „Rodina je nejvíc, co v životě můžeme mít,“ je si jistý pracovník jihlavské Charity.

NOVÝ STAROSTA TELČE NAVŠTÍVIL ZASTÁVKU A POKŘTIL PRVNÍ ČÍSLO ČASOPISU
17. března 2021 Články a tiskové zprávy

NOVÝ STAROSTA TELČE NAVŠTÍVIL ZASTÁVKU A POKŘTIL PRVNÍ ČÍSLO ČASOPISU

Včera v rámci jedné z prvních oficiálních návštěv zavítal Vladimír Brtník, nový starosta města Telče, do místního nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ZASTÁVKy. Prohlédl si zdejší příjemný a zdařilý interiér, zahrál na bicí i klavír a společně s Hanou Fexovou, ředitelkou Oblastní charity Jihlava a zaměstnanci ZASTÁVky řešil například možnou spolupráci, fungování nízkoprahového zařízení v době lockdownu, nebo i současné problémy klientů a jejich chování v rámci distanční výuky.  

Učí tam děti kouřit? aneb Mýty a předsudky vůči nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež
14. října 2020 Články a tiskové zprávy

Učí tam děti kouřit? aneb Mýty a předsudky vůči nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež

NZDM jsou na první pohled obyčejná čtyři písmena. Mnohým z nás nepomůže ani druhý, třetí či desátý pohled. Pořád vidíme tatáž, ničím nevýznamná písmenka. Úplně nevýznamná však nejsou. Pojďme se podívat na jejich význam, který v sobě skutečně skrývají. Písmena totiž tvoří zkratku registrované sociální služby dle Zákona 108/2006 sb. Konkrétně se jedná o Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Název služby již tedy víme, máme však představu o tom komu, v jaké situaci je služba určena, či na jakých principech je poskytována? Přestože Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež zažila v naší zemi svůj největší boom již v 90. letech, ani v současné době nelze tvrdit, že povědomí o této sociální službě je ve společnosti všeobecně rozšířené. My pracovníci se tak běžně setkáváme s mnoha mýty a předsudky o námi vykonávané profesi.

Začíná Týden nízkoprahových klubů 2020
21. září 2020 Články a tiskové zprávy

Začíná Týden nízkoprahových klubů 2020

Jihlava, Telč 21. 9. 2020 – Nízkoprahové kluby po celém Česku tento týden otevírají své dveře široké veřejnosti. Do kampaně České asociace streetwork, které pro letošní už čtrnáctý ročník zvolila motto “Přijďte nahlédnout do světa teenagerů”, se letos zapojilo stodevatenáct terénních a nízkoprahových programů. Ty poskytují služby pro mladé lidi.

Exkurze pro VÚ Janštejn
22. července 2020 Články o ZASTÁVce

Exkurze pro VÚ Janštejn

Rozvolnění provozu nám umožnilo uskutečnit také prezentaci naší služby. O ni projevily zájem pracovnice a chovankyně z Výchovného ústavu v Janštejně.

Květen a červen na ZASTÁVce
22. července 2020 Články o ZASTÁVce

Květen a červen na ZASTÁVce

Z důvodu výskytu coronavirové krize a následných vládních opatření, nebylo možné uskutečnit plánovaný program, nejen pro klienty našeho „nízkoprahu“, a to ani v květnu ani v červnu. Přesto se nějaké pozitivní zprávy našly.

Březen a duben na ZASTÁVce
22. července 2020 Články o ZASTÁVce

Březen a duben na ZASTÁVce

Čas se valí jako velká voda, proto už tu jsme opět s  reportem. Tentokrát za dva měsíce- březen a duben.  Obdobně jako každý jiný měsíc, se mohli i v březnu těšit klienti ZASTÁVky Telč na zajímavý program s pestrým obsahem. Bohužel člověk míní, příroda mění. Nepříjemná situace s výskytem onemocnění virem Covid- 19 zasáhla také do provozu našeho „nízkoprahu“.

Vašek z Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ZASTÁVka Telč zpíval pro seniory v Telči
20. května 2020 Články a tiskové zprávy

Vašek z Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ZASTÁVka Telč zpíval pro seniory v Telči

V květnu se v doprovodu pracovníka vydal jeden z klientů Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ZASTÁVka Telč při Oblastní charitě Jihlava rozveselit a potěšit svým hudebním vystoupením klienty ze Specializovaného domova pro seniory SeneCura Telč.

ZAŽIJ ZASTÁVku JINAK - zážitkový program probíhá v Telči
23. března 2020 Články o ZASTÁVce

ZAŽIJ ZASTÁVku JINAK - zážitkový program probíhá v Telči

Od počátku listopadu loňského roku probíhá v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání Telčska II. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0009139, jehož nositelem je Místní akční skupina Mikroregionu Telčsko, zážitkový program s názvem ZAŽIJ ZASTÁVku JINAK.

Mladí lidé v Telči vyjádřili svůj pohled na svět ve fotografiích
21. ledna 2020 Články a tiskové zprávy

Mladí lidé v Telči vyjádřili svůj pohled na svět ve fotografiích

Po celý měsíc únor bude ve vstupní síni radnice v Telči výstava fotografií s názvem MŮJ POHLED. Je to výstava černobílých fotografií klientů Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ZASTÁVka Telč při Oblastní charitě Jihlava.

Prosinec na ZASTÁVce
14. ledna 2020 Články o ZASTÁVce

Prosinec na ZASTÁVce

Ani v prosinci pracovníci ZASTÁVky nezaháleli a měli pro své klienty připravené 3 pestré aktivity do měsíčního programu.

Vánoce na ZASTÁVce
14. ledna 2020 Články o ZASTÁVce

Vánoce na ZASTÁVce

Blížící se příchod vánočních svátků a s nimi spojená pohodová atmosféra se nevyhnula ani prostorům v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež ZASTÁVka Telč.