Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež MAJÁK Luka nad Jihlavou
Napomáhá mladým lidem při zvládání a řešení nepříznivé situace například v oblasti školy, rodiny, mezi kamarády a vrstevníky, zaměstnání a při nevhodném životním stylu. Společně s nimi vytváří bezpečný prostor, předává jim informace, ukazuje možnosti trávení volného času a pomáhá orientovat se ve zdravém prostředí a vede je k samostatnosti.
Kontakty
Náměstí 9. května č. p. 357
588 22 Luka nad Jihlavou
e-mail: majak@jihlava.charita.cz
facebook: @Maják Luka nad Jihlavou
Andrea Novotná, DiS.; sociální pracovnice, zástupce vedoucí zařízení
e-mail: andrea.novotna@jihlava.charita.cz
Mgr. Šárka Štočková; vedoucí zařízení
mobil: +420 734 435 283
e-mail: sarka.stockova@jihlava.charita.cz
Cílová skupina, Zásady a způsob poskytování sociální služby
Kdo je cílovou skupinou?
Cílovou skupinu tvoří mladí lidé ve věku od 6 do 26 let, pohybující se v městyse Luka nad Jihlavou a jeho okolí, kteří by se mohli ocitnout nebo se ocitli v nepříznivé sociální situaci (člověk může mít obtíže se v takovéto situaci sám orientovat a může být pro něj samotného těžce řešitelná).
Mezi takové situace řadíme:
- potíže ve škole (špatný prospěch, šikana, záškoláctví…);
- potíže v rodině (rozvody rodičů, hádky, útěky z domova…);
- vztahové problémy (hádky s vrstevníky/partnery, vyloučení ze skupiny vrstevníků, nezvládání vlastních emocí…);
- experimentování s návykovými látkami, závislosti, gamblerství;
- problémy se zákonem (drobné krádeže, graffiti, dealerství drog, rasismus, domácí násilí, vandalismus, kyberšikana…);
- ohrožující životní styl (poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, rizikový sexuální život, špatné hygienické návyky, pasivní trávení volného času…);
- nepříznivá finanční situace (špatné hospodaření, dluhy, nezaměstnanost…).
Zásady a způsob poskytování sociální služby
Pracovníci NZDM Maják poskytují službu v souladu se zákonem stanovenými zásadami poskytování sociálních služeb ( dle §2 z. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách).
Způsob poskytování služeb vychází z:
- Respektu – respektujeme práva, potřeby, zájmy, názory a rozhodnutí klientů;
- Rovného přístupu – všichni dodržujeme stejná pravidla;
- Nízkoprahovosti – anonymita, mlčenlivost, dobrovolnost, bezplatnost;
- Individuálního přístupu – respektujeme jedinečnost každého klienta a vycházíme z jeho možností;
- Zachovávání lidské důstojnosti a dodržování lidských práv a základních svobod.
Jak postupovat při podávání stížností na kvalitu sociální služby?
Informace o nakládání s osobními údaji
Proč MAJÁK navštívit?
Vše je ANONYMNÍ, BEZPLATNÉ, DISKRÉTNÍ A FÉROVÉ.
Cíle služby
- Vytvářet klientům vhodné prostředí pro realizaci jejich vlastních aktivit a pro trávení volného času vhodným způsobem.
- Poskytovat klientům pomoc a podporu při zvládání jejich obtížných situací.
- Aktivizovat klienty k samostatnému, odpovědnému a kreativnímu řešení a k přijetí možných důsledků svých rozhodnutí.
- Podporovat klienty při zlepšování jejich sociálních schopností a dovedností (ve vhodných způsobech chování a v komunikaci, v dobrých vztazích s vrstevníky apod.).
- Poskytnout klientům informace vedoucí k prevenci nevhodného způsobu života a nezdravých návyků.
- Snažit se společně s klienty o vzájemnou důvěru.
- Oslovovat klienty v jejich přirozeném prostředí.
Kdy nás můžeš navštívit?
Provozní doba:
PO, ČT, PÁ 10:00 – 18:30
ÚT, ST 8:30 – 17:00
Otevření klubu:
PO, ČT, PÁ 13:00 - 18:00
ÚT, ST 11:30 - 16:30
Pokud máš akutní problém, můžeš nás navštívit i mimo otevírací dobu klubu!!!
Otevírací doba o letních prázdninách:
Provozní doba:
PO - PÁ 6:30 - 15:00
Otevření klubu:
PO - PÁ 10:00 - 15:00
Kapacita sociální služby
- Ambulantní formu služby může využít v jeden okamžik maximálně 27 klientů.
- Terénní formu služby může využít v jeden okamžitk maximálně 15 klientů.
Aktuální provozní změny
29. 1. 2021 – prázdninová otevírací doba 10:00 – 15:00
REPORTY:
Naši donátoři
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |