Pečovatelka musí být k dispozici ráno, odpoledne o víkendech i svátcích…
17. března 2023 Články a tiskové zprávy

Pečovatelka musí být k dispozici ráno, odpoledne o víkendech i svátcích…

Dnes vám přinášíme rozhovor s nejmladší členkou našeho telčského pečovatelského týmu, Terezou Vítů, která pracuje v telčském středisku pečovatelské služby při Oblastní charitě Jihlava již 5 let. Její pracovní motto zní jasně: „Pečovatelka musí být k dispozici ráno, odpoledne o víkendech i svátcích… 

Proč jste si zvolila práci v sociálních službách?

Je to potřebná práce, při které pečovatelka pomáhá lidem. Navíc je tak trochu tradicí v naší rodině. Moje teta pracovala jako pečovatelka v Charitě neuvěřitelných 25 let.

Je něco zvláštního, zajímavého, na co vzpomínáte během své praxe u pečovatelské služby, nebo na co jste pyšná?

Jsem pyšná na náš tým, na to, jak a s jakým nasazením se všechny věnujeme své práci na 100 %. Těší mě, když se díky naší pomoci zlepší situace klientů a oni mohou svůj život žít ve svých domácnostech. A samozřejmě mi dělá radost jiskra vděčnosti odrážející se v očích klientů.

178842859_800155683957000_961445350938001330_n

Setkala jste se při poskytování služby s úmrtím klienta? Jak na Vás toto téma působí?

První úmrtí klienta jsem nesla docela těžce, možná i proto, že se jednalo o poměrně mladého člověka. Pomáháme nejen seniorům, ale i lidem od 19 let se zdravotním postižením, kteří se nemohou o sebe již plně postarat. Teď už vím, že přestože je to vždy smutné, k naší práci to patří. Život má svůj konec a naší povinností je lidem pomoci žít jejich život plnohodnotně a pomáhat jim.

Jak byste shrnula svých 5 let praxe v Charitě? Došlo za to období k nějaké změně?

Musím upřímně říct, že těch pět let bylo hezkých a těším se na ty další. Naše služba se vyvíjí a snažíme se poskytovat služby tak, aby byl klient spokojený. To je pro nás priorita. Letos jsme jako služba prošli kontrolou MPSV a dopadli jsme na jedničku. Což hovoří o naší profesionalitě a pečlivosti.

Jaké vlastnosti by měl mít pracovník v přímé obslužné péči?

Musí mít pevné nervy a musí umět naslouchat. Jako profesionálky se snažíme našim klientům udělat příjemnější den, i když se sami zrovna necítíme nejlépe!

Co byste vzkázala těm, kteří uvažují o práci v sociálních službách?

Pokud se na to cítíte, jděte do toho! Pomáhat lidem je těžké, ale i naplňující. Dělat dobré skutky, které pomáhají druhým je hlavně vnitřní radost a uskutečňování dobra v reálu.

Děkuji za milý rozhovor.

Ing. Marek Mašát

Koordinátor propagace
Tel.: 731 766 036 E-mail: 88Eo1Wc7%8GjGK%a3enFRW7%WkvDRW7r