Hlavním cílem služby je resocializace a reintegrace osob závislých na návykových látkách, které byly právě z důvodu závislého chování sociálně vyloučeny či soc. vyloučením ohroženy. Služba si klade za cíl udržet pozitivní změny v chování a životním stylu osob, které získali během léčby závislosti. 

 

 

 

Následná péče Jihlava pomáhá lidem, kteří prošli léčbou závislosti, vytvářet podmínky k tomu, aby mohli i nadále úspěšně abstinovat a začlenit se zpět do běžného života.

 

     

maják

 

UPOZORNĚNÍ: 

  • Prosíme o dodržování rozsahu životopisu 4xA4. Nepoužívejte životopisy z léčby. Pokud bude rozsah překročen, nebude žádost uznána.
  • Od července 2025 budeme měnit délku pobytové formy služby na 7 měsíců.
  • 30. 5. jedeme na pravidelnou týmovou supervizi, v případě potřeby nás kontaktujte telefonicky, na službě nebudeme k zastižení. 

    Děkujeme za pochopení
          

 

IMG_1923

Adresa

Žižkova 108  
 586 01 Jihlava 1
e-mail: nasledna.pece@jihlava.charita.cz

 

Pro KONTAKTY rozklikněte

Vedoucí zařízení
Mgr. Zuzana Kovářová
tel: 731 616 676
email: zuzana.kovarova@jihlava.charita.cz
                            
V případě zájmu o službu kontaktujte:
Sociální pracovníce
Bc. Martina Hrabalová
tel.: 731 615 432
email: martina.hrabalova@jihlava.charita.cz

Bc. Lenka Venzhöferová
tel: 608 315 744
email: lenka.venzhoferova@jihlava.charita.cz

Terapeutický tým
Bc. Vlastimil Malenovský
tel.: 731 697 665
email: vlastimil.malenovsky@jihlava.charita.cz
                          
Mgr. Michal Jonáš
tel: 734 695 546
email: michal.jonas@jihlava.charita.cz
 
Mgr. Zuzana Kovářová
tel: 731 616 676             
email: zuzana.kovarova@jihlava.charita.cz  
                  
Peer pracovník                                                      
Jakub Kulhánek
tel: 734 865 276                                                              
email: jakub.kulhanek@jihlava.charita.cz 

Pracovní doba

Pondělí 8:00 – 18:00
Úterý  8:00 – 15:00
Středa 8:00 – 18:00
Čtvrtek 8:00 – 15:00
Pátek 8:00 – 15:00

V případě potřeby a na základě domluvy je možné poskytnout služby i mimo uvedený čas, maximálně však od 6 do 20 hodin. Peer aktivity jsou poskytovány i o víkendu a v odpoledních časech mimo oficiální otvírací hodiny. I zde platí maximální rozmezí od 6 do 20 hodin.

Nabízíme doléčovací program

  • ambulantní forma (6 - 8 měsíců; lze prodloužit až na 12 měsíců)
  • pobytová forma (8 - 12 měsíců s možností pobytu na 9 měsíců a prodloužením)

Program podporuje klienta v těchto oblastech:

  • zdravotní, psychická a sociální stabilizace
  • osvojení dovedností a znalostí potřebných pro každodenní život
  • bližší porozumění vztahovým a rodinným problémům
  • řešení otázek spojených s prací, pracovním uplatněním, kvalifikací
  • řešení otázek spojených s bydlením
  • řešení aktuální finanční situace
  • uspokojování duchovních potřeb a vytváření hodnotového systému
  • samotné přijetí sociální normy
 

Informace o službě, Podmínky a principy služby 

OBECNÉ INFORMACE O SLUŽBĚ

Poslání

Následná péče Jihlava je doléčovací program ambulantní a pobytové formy, který podporuje osoby po ukončení léčby závislosti, aby mohly úspěšně abstinovat a začlenit se zpět do běžného života. 

Cíl služby

Základním cílem programu Následné péče Jihlava je udržení a rozvoj pozitivních změn, pro které se klient rozhodl a osvojil si je v předešlé léčbě. Podpořit klienta v rozvíjení potřebných kompetencí pro další samostatný a soběstačný život tak, aby mohl obstát v běžných podmínkách života a začlenit se do společnosti. 

Dílčí cíle

  • Abstinence
    Klient abstinuje od všech nelegálních návykových látek, alkoholu a nelátkových závislostí (gambling). Klient má zmapované rizikové situace a ví, jaké má možnosti pro jejich řešení (někdo na telefonu, práce se stresem atd.) a snaží se jim předcházet. Zná své limity a včas na ně reaguje. Umí si říct o pomoc.
  • Získání a udržení zaměstnání
    Klient má legální zdroj příjmů. Volí takové zaměstnání, které ho bezprostředně neohrožuje na jeho abstinenci. (Komplikace může nastat např: pří práci na nočních směnách, práce s přímým kontaktem s návykovými látkami, nestandartní časová dotace, přesčasy.) Výjimku tvoří studenti a důchodci.
  • Uspokojivé bydlení
    Klient má takové bydlení, které je schopen hradit z vlastních příjmů. Vyhýbá se rizikovému ubytování např. na ubytovnách, nebo spolubydlení s uživateli OPL.
  • Finance
    Klient má přehled o výši svých dluhů, komunikuje s věřiteli, případně s institucemi (např: občanská poradna) a své pohledávky splácí dle možností. Je schopný samostatně a s rozvahou nakládat se svými penězi.
  • Aktivní trávení volného času
    Klient usiluje o vyvážený životní styl, ve kterém má smysluplné trávení volného času své pevné místo. Klient využívá dostupných služeb a volnočasových aktivit v místě bydliště. Umí se adekvátně odměnit a kvalitně odpočívat.
  • Sociální vztahy
    Klient má kolem sebe lidi, se kterými může otevřeně mluvit o tom co ho trápí a těší. Může je požádat o pomoc a sám jim pomoc nabídnout. Zná ve vztazích své hranice a respektuje hranice druhých.
  • Zdraví
    Klient pečuje o své zdraví, má obstaranou základní zdravotní péči (Např: praktický lékař, zubař, gynekolog, psychiatr). 

Cílová skupina

Služba následné péče je určená těmto osobám:

  • s anamnézou závislosti, které absolvovaly léčebný program a abstinují minimálně tři měsíce - za návykové látky jsou považovány nelegální nealkoholové drogy, léky mimo lékařský předpis, alkohol a hazardní hry. Patologické hráčství definuje Mezinárodní statistická klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů (dále jen MKN). Služba je poskytována osobám přicházejícím z léčebného programu psychiatrických nemocnic či terapeutických komunit a na základě posouzní týmu i z oddělení pro diferencovaný výkon trestu či oddělení pro výkon ochranné proti toxikomanické léčby ve věznicích.
  • motivovaným k životu bez návykových látek (s výjimkou nikotinu a kávy) - Motivace k životu bez drog je jedním z nejzákladnějších předpokladů pro poskytnutí služby následné péče.

    Motivaci posuzuje tým následné péče na základě písemné žádosti, jejíž součástí je životopis, motivační dopis a    vyjádření týmu z předchozí léčby. Dále ji posuzuje na základě přijímacího rozhovoru se zájemcem o službu, kde zjišťujeme důvody zájmu o vstup do programu.

    Motivovaný klient:

    • Dodržuje termíny
    • Zašle a zajistí veškeré potřebné dokumenty (žádost a její přílohy, posudek registrujícího lékaře o zdravotním stavu, kopie propouštěcí zpráva)
    • Absolvuje přijímací pohovor
    • Udržuje se službou stanovený kontakt
    • Z léčebného zařízení plynule přejde do naší služby (max. 24 hodin)
    • Při vstupu do služby má negativní toxikologické testy (registrujeme ale případy, kdy test reaguje na léky na předpis, toto zohledňujeme)
    • Zájemce o pobytovou formu služby – během léčby si zajistí dostatek financí na pobytovou formu služby (kauce 4 030Kč, první měsíc ubytování)
    • Zájemce o ambulantní formu služby – během léčby si zajistí oficiální ubytování (patří sem ubytovna i azylový dům)
  • osoby starší 18 let
V případě potřeby také:
  • abstinujícím klientům, kteří v posledních 2 letech řádně ukončili náš program - jedná se o klienta, který v posledních dvou letech absolvoval náš doléčovací program a ukončil jej rituálem. Abstinenci ověřujeme pomocí testů a rozhovorem.

Zásady poskytování služby

  • Respekt - služby jsou poskytovány s úctou k uživatelům, usilují o zachování všech jejich práv a důstojnosti.
  • Směřování k soběstačnosti - služby jsou poskytovány takovým způsobem, aby nevedly k vytváření závislosti na službě, je kladen důraz na podporu uživatelů, která zvýší míru jejich soběstačnosti v přirozeném prostředí.
  • Dobrovolnost - služby jsou poskytovány na základě svobodného rozhodnutí uživatele.
  • Bezpečný prostor -  je garantováno prostředí bez návykových (psychoaktivních) látek.
  • Individualita - Odborná péče v procesu poskytování služby reflektuje potřeby a cíle uživatele, kterých chce prostřednictvím odborné péče dosáhnout, a jsou vzhledem k jeho možnostem během využívání služby realizovatelné. Služba podporuje uživatele služby, aby své potřeby a cíle vyjádřil a uplatnil
  • Profesionalita - Odbornou péči provádí personál s příslušnou kvalifikací. Pracovníci se řídí Etickým kodexem charity a etickými kodexy svých profesí. Pracovníci mají rovný přístup k vnější supervizi, která je realizována na základě smlouvy se supervizorem. Supervizorem je kvalifikovaný odborník, pracující mimo organizaci.

Nabízíme doléčovací program ambulantní i pobytové formy: 

  • Ambulantní forma (6 - 8 měsíců; lze prodloužit až na 12 měsíců)
  • Pobytová forma (8 - 12 měsíců s možností pobytu na 9 měsíců a prodloužením)

U obou programů je stanovena minimální doba trvání, ale skutečná délka vychází z individuálních potřeb každého klienta. Na délce poskytování služby se zájemce domlouvá dopředu s pracovníky, ale je možné ji měnit i v průběhu. Klienti, kteří nastoupí do ambulantního programu, nemohou přejít do pobytového. Součástí pobytové formy je ambulantní část v min. rozsahu 3 měsíce, která následuje po odstěhování klienta do vlastního bydlení. Obsah ambulantního a pobytového programu se liší v nárocích na absolvované aktivity, oba probíhají ve fázích. Obě formy služby fungují souběžně a klienti obou z nich se pravidelně setkávají na společných aktivitách.  Ambulantní program je poskytován bezplatně, u pobytového se klient finančně podílí na svém chráněném bydlení částkou ve výši 130,-/den. 

Charakteristika služby

Následná péče Jihlava představuje intenzivní doléčovací program zaměřený zejména na plné začlenění do běžného života. Služba staví na individuálním přístupu ke klientovi, na postupném snižování podpory v rámci fází a nabízí následující klíčové aktivity

  • skupinová terapie,
  • skupiny prevence relapsu,
  • individuální poradenství/terapie,
  • sociální poradenství,
  • arte a muzikoterapie,
  • rodinné a párové poradenství,
  • zážitkové programy,
  • volnočasové aktivity. 

INFORMACE PRO ZÁJEMCE O SLUŽBY NÁSLEDNÉ PÉČE

Pro koho je služba určena

Služba je určena pro muže a ženy starší 18 let, kteří absolvovali léčbu závislosti v minimální délce trvání 3 měsíce. Zájemce musí podat kompletní Žádost o poskytnutí služeb Následné péče Jihlava a následně absolvovat osobní pohovor v místě služby, který je zaměřen na zájemcovu motivaci k abstinenci a doléčování.

Postup v případě zájmu:

Kompletní žádost musí obsahovat následující dokumenty:

  • Žádost o poskytnutí služeb Následné péče Jihlava
  • Strukturovaný životopis (dle předlohy na Žádosti) - v rozsahu 4x A4
  • Motivační dopis - ručně psaný, v rozsahu 1x A4
  • Vyjádření terapeutického týmu z předchozí léčby

Vyplněnou Žádost o poskytnutí služeb Následné péče Jihlava zasílejte na adresu: Následná péče Jihlava, Žižkova 108, Jihlava 586 01, nebo e-mailem: naslednapece.jihlava@charita.cz.
Po obdržení Vaší žádosti Vás budeme do několika dní kontaktovat a dohodneme s Vámi termín vstupního pohovoru.

Cena ubytování

Cena za ubytování je 130 Kč/den. Částka se hradí hotově v den podpisu smlouvy. Při podpisu smlouvy je dále třeba složit vratnou kauci v hodnotě 4 030 Kč, též v hotovosti.

Délka ubytování

Základní délka ubytování je 9 měsíců. 

Zájemce může být přijat pouze v případě, že je v zařízení volná kapacita

  • Pobytová forma - 14 lůžek

Detailní informace o službě se můžete dočíst v průvodci pro uživatele.

- platí pouze pro pobytovou formu služby

Při práci se řídíme následujícími kodexy

Etický kodex adiktologických pracovníků

Etický kodex Charity ČR

Etický kodex sociálních pracovníků ČR

Informace o nakládání s osobními údaji

Žádost o poskytnutí služby 

Žádost o poskytnutí služeb Následné péče Jihlava

Posudek praktického lékaře

Průvodce pro uživatele

Jak podat stížnost

Pravidla pro podávání zpětné vazby

Následná péče Jihlava (dále jen NPJ) usiluje o co možná nejvyšší kvalitu poskytovaných služeb a jejich stálé zlepšování. NPJ vytváří podmínky pro získávání zpětné vazby. Zpětná vazba může mít podobu námětů, připomínek a stížností. Zpětná vazba se může týkat provozu a chodu NPJ, prostředí, ve kterém je služba poskytována, jednání zaměstnanců atp. Zpětnou vazbu může dát kdokoliv.

Práva podavatele

Podavatel může:

  • zůstat v anonymitě,
  • požádat o pomoc při formulování zpětné vazby pracovníka NPJ,
  • zvolit si svobodně nezávislého zástupce, který ho bude při vyřizování stížností zastupovat,
  • vzít si tlumočníka

Způsob podání

Zpětnou vazbu je možno podat ústně nebo písemně u pracovníka NPJ, do poštovní schránky umístěné v prostorách NPJ, emailem, telefonicky nebo na stránkách Oblastní charity Jihlava. Pokud je zpětná vazba podávána ústně, ujišťuje se pracovník o tom, že záznam o podání odpovídá tomu, co jím chce podavatel říci.

Způsob vyřizování (zpracování zpětných vazeb)

Každá zpětná vazba je okamžitě zaevidována ve složce Námětů, připomínek a stížností. Při evidenci se pracovník ujišťuje o tom, že záznam o podání odpovídá tomu, co jím chce podavatel říci.

Zpětná vazba je projednávána na pracovní poradě NPJ. Pokud je to potřeba, vyřídí pracovník zpětnou vazbu bezprostředně po jejím podání a na pracovní poradě se toto řešení projedná.

Pro projednávání platí následující pravidla:

  • zpětná vazba je projednávána v celém rozsahu,
  • v případě, že se zpětná vazba týká uživatele služeb, může být uživatel na poradu pozván, aby se mohl k věci vyjádřit, jeho přítomnost ale není podmínkou pro projednání,
  • v případě, že se zpětná vazba týká pracovníka NPJ, je věc projednávána za přítomnosti vedoucího a pracovníka, který má právo se k věci vyjádřit,
  • v případě, že se zpětná vazba týká vedoucího NPJ, je věc projednávána za přítomnosti zástupce ředitele pro oblast sociální prevence a vedoucího, který má právo se k věci vyjádřit.

Vyjádření k zpětné vazbě je zpracováno bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne podání. Vyjádření je zaznamenáno ve složce Námětů, připomínek a stížností. Pokud skutečná lhůta překročí limit 30 dnů, je o tom podavatel ústně nebo písemně informován.

Neanonymnímu podavateli je vyjádření předáno písemně, emailem, nebo ústně (podavatel podepíše ve složce Námětů, připomínek a stížností, že mu bylo vyrozumění předáno).

V případě anonymního podání stížnosti je vyjádření zveřejněno na nástěnce NPJ vyjádření není zveřejněno, pokud by to mohlo ohrozit bezpečí uživatelů nebo pracovníků.

Odvolání

Proti vyjádření k zpětné vazbě se může podavatel odvolat na adresu: Následná péče Jihlava, Žižkova 2076/108, 586 01 Jihlava a to do 14 dnů od doručení tohoto vyjádření.

Pracovníci NPJ odvolání předají:

  • zástupci ředitele pro oblast sociální prevence OCHJ – v případě, že se jedná o odvolání proti stížnosti na pracovníka NPJ,
  • řediteli OCHJ – v případě, že se jedná o odvolání proti stížnosti na vedoucího NPJ.

 Postup řešení odvolání je obdobný jako při řešení stížností a platí pro něj stejné časové lhůty.

Závěrečná ustanovení

V případě jakýchkoliv nejasností se podavatel může obrátit na vedoucího NPJ se žádostí o vysvětlení. 

Podavatel se v případě nespokojenosti s vyřízením zpětné vazby může obrátit na nestranné instituce, např.

  • ředitele Diecézní charity Brno, Ing. Pavla Kolmačku (Tř. kpt. Jaroše 9, 661 35 Brno)
  • zřizovatele Charity ČR, biskupa brněnského Mons. Ing. Mgr. Pavla Konzbula, Dr. (Petrov 8, 601 43 Brno)
  • Kancelář veřejného ochránce práv (Údolní 39, 602 00 Brno)
  • Český helsinský výbor (Ostrovského 253/3, 150 00 Praha 5)

KLIKNI A VYPLŇ FORMULÁŘ

Práva a Pravidla

Chcete nás podpořit?

Prostory Následné péče

DSC_8910u
 
DSC_8931

DSC_4563

DSC_4541

IMG_1243

DSC_8954u
 
DSC_8984u

DSC_8971u-01

logo

Kontakt

Žižkova 108, 
586 01 Jihlava 1
e-mail: nasledna.pece@jihlava.charita.cz 

 

Naši donátoři

 

Následná péče Jihlava slaví 15 let: Pomáhá lidem se závislostí najít cestu zpět
2. června 2025 Články a tiskové zprávy

Následná péče Jihlava slaví 15 let: Pomáhá lidem se závislostí najít cestu zpět

Je to opravdu tak. Ač se to může zdát k neuvěření, slavíme patnáctku. Patnáct let fungování našeho doléčovacího centra. Z časů plenek a objevování světa Následných péčí jsme se dostali až k tomu, že letos dostaneme pomyslný občanský průkaz. Na plnoletost si sice ještě musíme tři roky počkat, ale máme za to, že to uteče jako voda, stejně tak, jako uteklo předešlých patnáct.

Suchej únor a suchej život? Má to smysl!
29. ledna 2025 Články a tiskové zprávy

Suchej únor a suchej život? Má to smysl!

Suchej únor je fenomén, který si získává popularitu jako měsíc bez alkoholu, zaměřený na podporu zdravého životního stylu a uvědomení si vlivu našich návyků. Tato iniciativa vznikla s cílem upozornit na důsledky nadměrné konzumace alkoholu, která může mít závažné zdravotní, psychické i společenské dopady. Suchej únor je společenskou událostí. Organizace a komunity pořádají kampaně, přednášky a sdílení zkušeností, což pomáhá odstraňovat stigma spojené se závislostí. Tato sounáležitost může motivovat k zamyšlení se nad dlouhodobějšími změnami životního stylu.

Vánoční zamyšlení z Následné péče Jihlava
2. prosince 2024 Články a tiskové zprávy

Vánoční zamyšlení z Následné péče Jihlava

Vánoční svátky jsou časem, kdy se svět zpomalí, jako by si chtěl na chvíli vydechnout, zamyslet se. Je to období, které nám připomíná teplo rodinného krbu. Ale co je za tím vším? Co se skrývá za blyštivým papírem a vůní cukroví?

Následná péče Jihlava vstupuje do podzimní sezóny s několika zásadními novinkami
8. listopadu 2024 Články a tiskové zprávy

Následná péče Jihlava vstupuje do podzimní sezóny s několika zásadními novinkami

Příroda už naplno rozmalovala své podzimní dílo a na její paletě se objevily nové barvy, kterými ukazuje, že léto pro tento rok skončilo a máme tu nové období podzimu. U nás na Následné péči jsme si z těchto změn vzali příklad. S přicházejícím podzimem jsme přichystali pro naše klienty několik novinek. Ty se týkají jak nově příchozích klientů, tak i těch stávajících.

A dvakrát přeletěly labutě...
3. července 2024 Články a tiskové zprávy

A dvakrát přeletěly labutě...

Kdybych zde chtěl stroze popsat, jak jsme opět byli na výletě s klienty, jak jsme se tam měli dobře a počasí nám také vyšlo, nezabere mi to moc času a od šéfové bych jistě pochvalu dostal. Pokud bych se rozepsal o tom, že jsme opět byli na statku v Prostředním Vydří který je úzce spjat s Ivanem Martinem Jirousem, možná že by to vyvolalo na sociálních sítích nevhodné komentáře některého z anonymních hrdinů, kteří by argumentovali jeho alkoholismem a jeho občasným obnažováním se na veřejnosti. Tedy, nebudu dělat ani jedno ani druhé. Chtěl bych v tomto textu vystihnout cosi hlubšího, informovat a neotravovat.

Nový podcast Chutě Matta Talbota spuštěn do éteru
26. dubna 2024 Články a tiskové zprávy

Nový podcast Chutě Matta Talbota spuštěn do éteru

Dovolujeme si Vás upozornit na to, že jsme se rozhodly natáčet podcast Následné péče Jihlava. Již nějakou dobu mluvíme o tom, že některé debaty, které se odehrávají uvnitř našeho týmu by stály za zveřejnění. A tak přicházíme s našim novým podcastem Chutě Matta Talbota. Je v plánu, že minimálně dvakrát za měsíc natočíme a zveřejníme na platformě Gazetisto příspěvek tematicky zaměřený na oblast naší práce. Témat k hovoru je tedy mnoho. Můžete se těšit.

Následná péče je tu stále, ale nově třeba s muzikoterapií či hagioterapií
27. listopadu 2023 Články a tiskové zprávy

Následná péče je tu stále, ale nově třeba s muzikoterapií či hagioterapií

V polovině měsíce listopadu se vám dovolujeme sice něžně, ale důrazně připomenout, že jsme stále tu! Není naší ambicí ohromit vás velkým počtem klientů. Nechceme vás zatěžovat krutým a nemilosrdným osudem některého uživatele naší služby. Rádi bychom na tomto místě, na začátku měsíce „žlutého listí“, sdělili veřejnosti, co je nového v naší službě, a co do konce roku chystáme.

Výlet s terapií dobrodružstvím
24. července 2023 Články a tiskové zprávy

Výlet s terapií dobrodružstvím

Okurková sezóna je tu, i když ve spíži ještě nějaké okurky z loňského roku zbývají. Začínají parlamentní prázdniny a náš pan prezident už nepolehává na nafukovacím člunu uprostřed klidné hladiny rybníka na Vysočině, ale brázdí vlny divoké řeky v kajaku. Některé rodiny se pod tlakem vysvědčení zachvěli v základech, a některé maminky naopak uronily slzu štěstí nad úspěchem své ratolesti. Začala Tour de France a přibylo parných dnů. Aby v přívalu těchto a dalších podstatných informací nezapadlo, že jsme na Následné péči uskutečnili výlet s klienty, předkládáme čtenářům pár zápisků a poznámek.

Nadměrná konzumace alkoholu se nevyhýbá ani našim starším spoluobčanům
22. listopadu 2022 Články a tiskové zprávy

Nadměrná konzumace alkoholu se nevyhýbá ani našim starším spoluobčanům

Pokud máte dojem, že užívání alkoholu je ve velké míře záležitostí lidí ve středním věku, že závislost na alkoholu či jiných látkách se může týkat jen mladých dospělých, kteří hojně navštěvují restaurace různých „cenových skupiny“ jste na omylu. Nadměrné užívání alkoholu vedoucí k rozvoji závislosti se všemi „nepříjemnostmi“, které tuto diagnózu provází, se nevyhýbá ani našim starším spoluobčanům. Budete se divit, není neobvyklé setkat se s ženami staršího data narození, které se závislostí bojují. Abychom alespoň trochu přiblížili, jak se může stát, že i starší dáma, která nám mnohdy může připomenout naši tak milovanou babičku může upadnout do spirály závislosti, předkládáme váženým čtenářům následující příběh z praxe. Pro zachování anonymity jsme samozřejmě pozměnili veškeré reálie, které by mohly dotyčnou identifikovat.

Pít, či nepít? Máme volbu
1. února 2022 Články a tiskové zprávy

Pít, či nepít? Máme volbu

Je na nás, jak se chováme. Vždy totiž, ač se to někdy nemusí zdát, máme právo volby. Můžeme si volit vládu, prezidenta, obecní zastupitelstvo. Můžeme se rozhodnout, jestli pojedeme na dovolenou k moři, či na Šumavu. Dokážu si představit, že nám někdy taková volba či volby zamotá hlavu. Znáte to. Nemohu se rozhodnout, váhám a pak lituji rozhodnutí které jsem udělal a v duchu si slibuji, že příště se rozhodnu opačně. Stejně to platí i u užívání alkoholu. Můžeme se rozhodnout, jestli si v oblíbeném baru dám pivo, lihovinu koktejl či víno. Je taky čistě na nás, jak dlouho v podniku tohoto druhu zůstanu. Jestli přijdu jen na „jedno“ nebo se zdržím až do ranního kuropění. Jinými slovy řečeno, to, jestli začnu pít alkohol nebo ne, je naší volbou, naši svobodnou volbou.             

Josef Novotný z Následné péče Jihlava získal Cenu Charity za rok 2021
20. října 2021 Články a tiskové zprávy

Josef Novotný z Následné péče Jihlava získal Cenu Charity za rok 2021

Včera proběhlo v Praze v katedrále sv. Víta udílení Cen Charity za rok 2020 a 2021. Ocenění za rok 2021 získal i náš kolega Josef Novotný (na snímku vlevo) z Následné péče Jihlava. Josef je srdcař a především profesionál s lidským přístupem, který má za sebou již téměř osmnáct let odborné terapeutické praxe. Josefovi gratulujeme! A jsme rádi, že je inspirací pro další pracovníky Oblastní charity Jihlava.