streetwork-clen-zakladni

Napomáhá mladým lidem při zvládání a řešení nepříznivé situace například v oblasti školy, rodiny, mezi kamarády a vrstevníky, zaměstnání a při nevhodném životním stylu. Společně s nimi vytváří bezpečný prostor, předává jim informace, ukazuje možnosti trávení volného času a pomáhá orientovat se ve zdravém prostředí a vede je k samostatnosti.

 

vel. pečení III

Kontakty

Dělnická 28
588 22 Luka nad Jihlavou
mobil: +420 739 389 147
e-mail: majak@jihlava.charita.cz
facebook: @Maják Luka nad Jihlavou 

 Ivča1

Informace o službě – cílová skupina, zásady a způsob poskytování sociální služby, práva, povinnosti a sankce

Cílová skupina

Cílovou skupinu tvoří mladí lidé ve věku od 6 do 26 let, pohybující se v městysi Luka nad Jihlavou a jeho okolí, kteří by se mohli ocitnout nebo se ocitli v nepříznivé sociální situaci, v níž mohou mít potíže se orientovat. Jedná se o některé z následujících:  

  • potíže ve škole (špatný prospěch, šikana, záškoláctví…); 
  • potíže v rodině (rozvody rodičů, hádky, útěky z domova…); 
  • vztahové problémy (hádky s vrstevníky/partnery, vyloučení ze skupiny vrstevníků, nezvládání vlastních emocí…); 
  • experimentování s návykovými látkami, závislosti, gamblerství; 
  • problémy se zákonem (drobné krádeže, graffiti, dealerství drog, rasismus, domácí násilí, vandalismus, kyberšikana…); 
  • ohrožující životní styl (poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, rizikový sexuální život, špatné hygienické návyky, pasivní trávení volného času…);  
  • nepříznivá finanční situace (špatné hospodaření, dluhy, nezaměstnanost…). 

Zásady a způsob poskytování sociální služby

Pracovníci NZDM Maják poskytují službu v souladu se zákonem stanovenými zásadami poskytování sociálních služeb (dle §2 z. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách).  

Způsob poskytování služeb vychází z: 

  • Respektu – respektujeme práva, potřeby, zájmy, názory a rozhodnutí klientů (V rámci pravidel klubu.); 
  • Rovného přístupu – všichni dodržujeme stejná pravidla;
  • Nízkoprahovosti – zachováváme dobrovolnost, bezplatnost, mlčenlivost (s výjimkou oznamovací povinnosti);
  • Individuálního přístupu – respektujeme jedinečnost každého klienta a vycházíme z jeho možností a potřeb;
  • Zachovávání lidské důstojnosti a dodržování lidských práv a základních svobod.

Práva

  • Můžeš přijít se svými nápady – pracovníci ti mohou pomoci s jejich realizací.
  • Můžeš říkat pracovníkům SVŮJ NÁZOR na NZDM Maják.
  • Můžeš si stěžovat na věci, které se Ti nezamlouvají.
  • Můžeš vystupovat pod přezdívkou (diskrétnost).
  • Můžeš za pracovníky přijít a pokecat o čemkoliv – rádi Tě vyslechnou.
  • Nemusíš nic platit, abys mohl/a využívat prostory a vybavení.
  • Po domluvě s pracovníky si můžeš půjčovat věci a používat vybavení NZDM Maják.
  • V otevírací době můžeš přicházet a odcházet, kdy budeš chtít.

Pravidla

  • Buď slušný/á a ohleduplný/á k ostatním. Nebuď v NZDM Maják vulgární.
  • V NZDM Maják jsou zakázány aktivity se sexuálním podtextem.
  • Neignoruj a respektuj pracovníky, kteří zajišťují chod klubu.
  • Neohrožuj zdraví své, ani ostatních.
  • Nepoškozuj majetek NZDM Maják, k zapůjčeným věcem se chovej šetrně.
  • Všichni jste si rovni!
  • Udržuj pořádek v klubu i jeho okolí. Třiď odpad.
  • V případě probíhajícího programu nemůžeš využívat volnočasových aktivit na klubu. (Pokud se probíhající akce nechceš zúčastnit, musíš odejít.)
  • Do NZDM Maják nevnášej a ani v něm nemanipuluj s alkoholem, drogami, zbraněmi a kradenými věcmi.
  • NZDM Maják nenavštěvuj v případě, že máš infekční nemoc (příklad: vši, neštovice, příušnice, chřipka, žloutenka, ...)
  • V NZDM Maják se nezdržuj pod vlivem alkoholu ani jiných drog.
  • Za své věci si zodpovídáš sám/sama.
  • Žádné násilí – fyzické ani psychické.

Sankce

  • Jsou situace, které pracovníci ohlásí na policii (krádeže v hodnotě nad 5 000,- Kč, hrubé porušení pravidel).
  • Žlutá karta – Upozornění na jednání v rozporu s pravidly klubu.
  • Černá karta – Vyloučení z klubu za porušení pravidel.
  • V případě zvlášť hrubého porušení pravidel či opakovaného porušení pravidel následuje výpověď ze služby na dobu až 6 měsíců.

Jak postupovat při podávání stížností na kvalitu sociální služby?

Informace o nakládání s osobními údaji

Leták o poskytování naší služby

Proč MAJÁK navštívit?

Vše je BEZPLATNÉ, DISKRÉTNÍ A FÉROVÉ.

Cíle služby

Cílem Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Maják Luka nad Jihlavou je klient, který:

  • smysluplně tráví volný čas.
  • studuje. (Klient, který si např. zlepší prospěch, dokončí studium,...)
  • má fungující vztahy se svými vrstevníky, rodinou a dalšími lidmi.
  • je finančně zajištěný a zná hodnotu penez tak, aby obstál v běžném životě.
  • má základní znalosti o svých právech a povinnostech a s tím související odpovědnosti.
  • má dostatek informací, jak se starat o své zdraví.

Kdy nás můžeš navštívit?     

V pracovní/školní dny    

Den v týdnu Provozní doba Otevírací doba klubu
Pondělí  8:30 - 17:00 12:00 - 17:00
Úterý 8:30 - 17:00 12:00 - 17:00
Středa 8:30 - 17:00 12:00 - 17:00
Čtvrtek 8:30 - 17:00 12:00 - 17:00
Pátek 8:30 - 17:00 12:00 - 17:00
V pracovní dny v době školních prázdnin (podzimní, vánoční, pololetní, jarní, velikonoční a letní)
 
Den v týdnu Provozní doba Otevírací doba klubu
Pondělí  6:30 - 15:00 10:00 - 15:00
Úterý 6:30 - 15:00 10:00 - 15:00
Středa 6:30 - 15:00 10:00 - 15:00
Čtvrtek 6:30 - 15:00 10:00 - 15:00
Pátek 6:30 - 15:00 10:00 - 15:00

V době otevření klubu je ambulantní forma služby poskytována osobám od 6 do 20 let (rozhodující je den 20. narozenin).  Osobám od 20 do 26 let formou individuálních konzultací, na které je vhodné se předem domluvit.

Pokud máš akutní problém, můžeš nás navštívit i před otevřením klubu nebo využít individuální konzultace, kterou jsou každé pondělí a pátek od 12:00 do 14:30.

Kdy nás můžeš potkat v terénu?

Středa 14:00 - 15:15

Provozní změny v červnu 2025

  • 2. 6. 2025 - Klub z důvodu vzdělávání pracovníků otevřen až od 13:30.
  • 30. 6. 2025 - Zahájení letní provozní doby. Provozní doba 6:30 - 15:00. Klub 10:00 - 15:00.

Kapacita sociální služby

  • Ambulantní formu služby může využít v jeden okamžik maximálně 20 klientů.
  • Terénní formu služby může využít v jeden okamžitk maximálně 15 klientů.

Připravované akce 

 

 

Naši donátoři

Psali o nás