Odlehčovací služba Adapta Jihlava

 motto: "Spolu je nám všude dobře."

OCHJ_Adapta

 

 

Poslání sociální služby:

Posláním služby je zajistit lidem s mentálním a kombinovaným postižením individuální podporu a pomoc, zároveň tak umožnit jejich pečujícím získat čas pro nezbytný odpočinek a vyřízení osobních záležitostí.

DSC_3440

Kontakt

Mahenova 4686/16, 586 01 Jihlava 

 

Zaměstnanci

Vedoucí zařízení: Bc. Jana Nagyová
mobil: 733 755 995 
e-mail: 58AkO.5~fhIkQOQb4ayk.Z2938Es-Z29g 
 

Iveta Doležalová, Vojtěch Janoušek, Tereza Dvořáková, Kristýna Svátková, Pavel Chromý, Jana Urbanová, Jana Nagyová

Co odlehčovací služba nabízí?

  • Základní činnosti dle vyhlášky č.505/2006Sb., zákona č.108/2006Sb., o sociálních službách
  • Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
  • Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
  • Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
  • Poskytnutí ubytování
  • Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • Sociálně terapeutické činnosti
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném prostředí

  • NABÍDKA SLUŽEB A ÚHRADA ZA SLUŽBY - SOUBOR KE STAŽENÍ

Provozní doba ambulantní formy 

PO - ČT 7:00 - 16:00, PÁ 7:00 - 14:00

Provozní doba terénní formy 

PO – ČT 12:00 – 16:00, PÁ od 8:00 – 12:00

Provozní doba víkendové formy poskytování

- od pátku 15.00 do neděle 16,00 a to vždy jeden víkend v měsíci dle termínů. Nové termíny budou vypsány 30 kalendařních dnů před uveřejněným posledním termínem.

Nabízené termíny víkendové formy Odlehčovací služby:
  • 16. 5. – 18. 5. 2025 - obsazeno
  • 6. 6. –  8. 6. 2025 - obsazeno
  • 4. 7. –  6. 7. 2025 - obsazeno
  • 29. 8. – 31. 8. 2025 - obsazeno
  • 26. 9. – 28. 9. 2025 - obsazeno
  • 24. 10.  - 26. 10. 2025 - obsazeno

Informace o poskytování služby

Cílem služby je

  • uživatele aktivně podporovat a motivovat k udržení či zlepšení stávajících schopností a dovedností v závislosti na jeho věku a zdravotním stavu, aby mohl zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí
  • zajistit pečujícím fyzickým osobám, či rodinám podporu, umožnit nezbytný odpočinek a prostor pro vyřízení osobních záležitostí

Poskytujeme odlehčovací službu formou ambulantní, terénní a pobytovou. Námi poskytované služby jsou v souladu se Zákonem č. 108/2006 Sb.

Cílová skupina uživatelů

  • Do naší cílové skupiny spadají osoby s mentálním, tělesným a kombinovaným postižením ve věku 16 – 64 let.

Kapacita

  • Okamžitá kapacita ambulantní formy poskytování sociální služby 8 uživatelů / individuální péče /, pro skupinovou práci je max. 15 uživatelů
  • Okamžitá kapacita terénní formy poskytování sociální služby 1 uživatel
  • Okamžitá kapacita víkendové formy poskytování sociální služby  - 4 uživatelé

Kde působíme?

Kraj Vysočina – Jihlava a okolí

Formy poskytování sociálních služeb

Terénní

Je poskytována v domácím prostředí uživatele (popř. v terénu, který je blíže určen v jeho individuálním plánu) v pracovních dnech a v čase, který vyhovuje jak uživateli, tak i zařízení. Činnosti vychází z individuálních potřeb uživatele.

Ambulantní 

Poskytujeme v prostorách zařízení (dle provozní doby).  Uživatelé docházejí do zařízení samostatně, nebo jsou doprovázeni rodinnými příslušníky či osobním asistentem. V rámci ambulantní služby je uživatelům poskytována podpora dle jejich individuálních potřeb a cílů.

Pobytová

Poskytujeme v prostorách zařízení vždy jeden víkend v měsíci od pátku 15,00 do neděle 16,00 dle předem vypsaných termínů

Zásady poskytování sociální služby

Zásady služby vycházejí z následujících zdrojů: Listina základních práv a svobod, Zákon o sociálních službách, Etický kodex pracovníka Odlehčovací služby Adapta Jihlava, Etický kodex sociálních pracovníků ČR.

Individuální přístup k uživatelům

Služba je poskytována na základě individuálního přístupu a vychází z potřeb uživatelů služby. Je podporována jejich vlastní vůle, představy i životní cíle. Uživatel má právo na vlastní názor, postoj a představy a na jejich svobodné vyjádření. Také má právo ptát se na postoje, názory a představy pracovníků, není však povinen je přijmout. Je zachována jeho svobodná vůle. 

Aktivizace a rozvoj

Uživatel je podporován v rozvoji komunikačních, motorických a sociálních dovedností. Služba podporuje rozvoj samostatného myšlení, soběstačnosti a samostatnosti uživatele, případně se snaží zachovat stávající úroveň.

Jednotný přístup a odbornost pracovníků

Pracovní služby při své práci respektují pravidla, kodexy a hodnoty organizace.

Vstup uživatele do služby

1/ Způsob získání informací o poskytované službě

Zájemce o službu může získat potřebné informace:

- telefonicky na čísle 733 755 995

- Osobně na adrese: Adapta Jihlava – odlehčovací služba, Mahenova 16, Jihlava

- na webových stránkách zařízení: www.jihlava.charita.cz /Adapta/

- v registru poskytovatelů sociálních služeb na: www.iregistr.mpsv.cz

- v tištěné podobě (informační leták, aktuální zprávy o zařízení zveřejňované v regionálním tisku, apod.)

- prostřednictvím spolupracujících organizací

2/ Jednání se zájemcem o službu

Účastníci jednání:

za poskytovatele – oprávněnou osobou pro jednání se zájemcem o službu je vedoucí služby nebo sociální pracovnice.

zájemce o službu - opatrovník/ zákonný zástupce/, zájemcem zvolený podpůrce, osoba blízká, kterou si zájemce k jednání přizve.

Sociální pracovník na osobní schůzce podrobně seznámí zájemce o službu:

- s posláním odlehčovací služby Adapty, cílové skupině

- s informacemi o zařízení, nabídkou činností odlehčovací služby

- s nabídkou služeb a úhradou za služby odlehčovací služby Adapta Jihlava

- s Vnitřními pravidly odlehčovací služby Adapta

- se Smlouvou o poskytování sociální služby

Kapacita pobytové formy poskytování: 

  • počet lůžek - 4
    víkendový pobyt jednou za měsíc od pátku 15:00 h do neděle 16:00 h,

Kapacita ambulantní formy poskytování: 

  • počet klientů - 8
    okamžitá kapacita Okamžitá kapacita sociální služby pro skupinovou práci je max. 15 uživatelů.

Kapacita terénní formy poskytování: 

  • počet klientů - 1
    okamžitá kapacita

Smlouva o poskytování služby

Vnitřní pravidla služby

Pravidla pro podávání stížnosti

Jak si stěžovat – snadno a srozumitelně

Co je stížnost?

Stížnost je formou vyjádření nespokojenosti s poskytovanou službou, která má za cíl dosáhnout změny nebo zlepšení. Stížnost můžete podat do jednoho roku od události, na kterou se vztahuje.

Stížnosti vnímáme jako cenné podněty, které nám pomáhají službu zlepšovat a zvyšovat její kvalitu. Podání stížnosti nevede k žádnému znevýhodnění ani újmě pro stěžovatele nebo osobu, kterou zastupujete.

Co je připomínka nebo podnět?

  • Když Vám něco chybí nebo máte nápad na zlepšení.
  • Můžete říct, co by se dalo udělat lépe.

Kdo může stížnost podat?

  • Vy (člověk, který službu využívá)
  • Bývalý klient služby
  • Zaměstnanec služby.
  • Někdo jiný, kdo jedná ve Vašem zájmu – zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce, zmocněnec

Komu a jak stížnost podat?

Můžete si vybrat:

  • Ústně – a to každému zaměstnanci služby, nebo vedoucí OS Adapta Janě Nagyové
  • Telefonicky - tel. 733 755 995 – OS Adapta
  • Písemně – dopis na adresu OS Adapta – Mahenova 16, 586 01 Jihlava, nebo e-mail: jana.nagyova@jihlava.charita.cz
  • ️‍Anonymně – bez jména, do schránky. Schránka na budově – Mahenova 16, Jihlava
  • Schránka před vstupem do odlehčovací služby Adapta – vpravo od vstupních dveří, dostupná i imobilním klientům.

Co se děje po podání stížnosti?

  • Každá stížnost je zapsána do knihy stížností.
  • Vedoucí stížnost prošetří.
  • Odpověď Vám dáme písemně.
  • Do 30 dní  dáme vědět, co se zjistilo. Lhůtu pro vyřízení stížností lze ze závažných důvodů prodloužit. Stěžovatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro vyřízení stížnosti.
  • Když je stížnost anonymní, tzn. pokud nechcete stížnost podepisovat. Odpověď bude vyvěšena na nástěnce (po dobu 14 dní) před vstupem do OS Adapty, Mahenova 16, 586 01 Jihlava

Co když nechci svou stížnost podat osobně?

Pokud jste současným nebo bývalým klientem služby a nechcete či nemůžete si stížnost podat osobně, může ji za Vás podat Váš zákonný zástupce nebo ten, komu jste udělil plnou moc.

Co dělat, když nechci stížnost podepsat?

Pokud si přejete podat stížnost anonymně, nemusíte ji podepisovat, ale je třeba napsat, zda jste, nebo býval klientem služby , nebo jste zaměstnancem služby, a pak se budeme stížností zabývat jako každou jinou. Vyrozumění o vyřešení anonymní stížnosti bude zveřejněno po dobu 14 dnů na nástěnce poblíž schránky na podněty a stížnosti.

 

Kam se mohu obrátit, kdy budu nespokojený s vyřízením své stížnosti?

Kam se můžete obrátit dál?

  • Ředitelství Oblastní charity Jihlava

Ředitelka Ing. Hana Fexová, Jakubské nám. 2, 586 01 Jihlava

Tel. 567 563 639
hana.fexova @jihlava.charita.cz

  • Diecézní charita Brno

Ředitel DCHB Ing. Pavel Kolmačka, třída Kpt.Jaroše 1928/9, 602 00 Brno
pavel.kolmacka@brno.charita.cz

  • Zřizovatel Biskupství brněnské

Otec biskup Mons. Pavel Konzbul, Petrov 269/8, 602 00 Brno

Adresátem žádosti pro vyřízení stížnosti je Ministerstvo práce a sociálních věcí
Adresa: MPSV ČR, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2

 

- Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.

Potřebujete pomoct?

Můžete říct svému klíčovému pracovníkovi. Pomůže vám:

  • s podáním stížnosti,
  • s vysvětlením odpovědi,
  • nebo přivolá někoho blízkého.

Důležité:

  • Vaši stížnost neovlivní péči, kterou dostáváte.
  • Nikdo Vás za stížnost nebude trestat.
  • Vaše stížnost pomáhá zlepšit služby pro Vás i ostatní.

Soubor ke stažení

 

Naši donátoři

Soukromí dárci – jednotlivci


Nadace MONETA Clementia v rámci programu Podpora potřebných podpořila projekt „Harmonie v tichu“ částkou Kč 85 000,-