Centrum U Větrníku


ÚPRAVA PROVOZNÍ DOBY:

- Úterý 14.10. bude otevřeno 9:00 - 12:30, následně bude zavřeno z důvodu týmové supervize. Terénní program v Humpolci a Pacově proběhne až od 16 hodin.
Posláním kontaktního Centra U Větrníku je snižovat sociální a zdravotní rizika osob ohrožených závislostí a závislých na návykových látkách. Služba je poskytována ambulantní formou v Jihlavě a terénní formou na Jihlavsku a Pelhřimovsku.

Služba poskytuje: 
  • Materiál pro méně rizikovou aplikaci návykových látek
  • Informace o sociálních a zdravotních rizicích spojených s užíváním návykových látek
  • Poradenské služby, zejména v oblasti užívání návykových látek a jejich důsledků 
  • Testování na infekční nemoci
  • Odkazy a zprostředkování návazných služeb a léčby
  • Podporu při využívání přirozených zdrojů, doprovody do institucí
  • Podmínky pro osobní hygienu 

Kontakt

U Větrníku 862/17, Jihlava 
586 01 Jihlava 1
mobil: 736 523 675
e-mail: 68pu5YUS5buvRf54YanBZd54Ys
 

768px-Facebook_icon.svg facebook Centra U Větrníku

 
 
 
Pracovníci zařízení
 
Bc. Klára Kameníková, vedoucí služby
tel. +420 739 560 419
 
Mgr. Gabriela Bláhová, sociální pracovnice
 
Adéla Brestovská, pracovnice v sociálních službách
W_rvRW6j0lGy.ca7VX~tZ6b7c8kmYZhaa8kmb
 
Bc. Štěpán Holec, DiS., sociální pracovník
 
Veronika Krechlerová, DiS., sociální pracovnice
c.Ey47a7TdEoT6b_~hIkQOQb4ayk.Z2938Es-Z29g
 
Bc. Eliška Němcová, sociální pracovnice
koordinátor odborných stáží a praxí
0evC1Z2f0fpy.Z4WHcvr2Zl7T-uk87j7T-M

Otevírací doba

Centrum U Větrníku
Po 12:00 - 17:00

Út 9:00 - 17:00

St 9:00 - 17:00

Čt 9:00 - 17:00

Pá 9:00 - 17:00

Kontaktní místnost
Po 12:00 - 16:30
 
St 12:00 - 16:30
 
Pá 12:00 - 16:30


Terénní forma

Po 14:00 - 20:00 Pelhřimov, Kamenice nad Lipou a okolí - mobil: 606 318 353

Út 14:00 - 20:00 Humpolec, Pacov a okolí - mobil: 606 318 353

St 14:00 - 20:00 Třešť, Telč a okolí - mobil: 606 318 353

Čt 14:00 - 20:00 Jihlava a okolí - mobil: 606 318 353

Cílová skupina, cíle, zásady služby, kapacita

Cílová skupina

Cílovou skupinou kontaktního Centra U Větrníku jsou osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách, starší 15 let. Terénní forma programu je poskytována na Jihlavsku a Pelhřimovsku.
Poradenské služby jsou poskytovány také osobám blízkým těchto osob. 

Cíle

  • Snížení sociálních rizik zejména v oblasti důsledků užívání návykových látek
  • Snížení zdravotních rizik zejména v oblasti důsledků užívání návykových látek
  • Zvýšení kompetencí klientů k zařizování jejich záležitostí
  • Zvýšení informovanosti o léčbě závislostí
  • Navázání kontaktu se zájemci ze skryté populace uživatelů návykových látek
  • Informování osob blízkých o drogové problematice

Zásady služby

  • Přiměřenost - Pracovníci směřují klienty k samostatnosti, mapují schopnosti a dovednosti klientů a podporují jejich rozvoj. Za klienty nevyřizují záležitosti, které si zvládnou obstarat sami. Nenahrazují návazné služby, ale mohou zprostředkovat kontakt. Klienty podporují ve využívání běžně dostupných zdrojů, a tím předcházejí závislosti na službě.    
  • Týmovost - Pracovníci přistupují ke klientům jednotně, předávají si informace týkající se klientů a provozu služby, společně rozhodují o postupu ve výjimečných situacích, vzájemně se podporují a dávají si zpětnou vazbu na svou práci.   
  • Respekt - Pracovníci respektují klienty a jejich životní volby, v souladu s pravidly Centra U Větrníku. Pracovníci přijímají rozhodnutí klientů jako projev jejich svobodné vůle, ale informují je o důsledcích, které mohou z jejich rozhodnutí plynout.
  • Anonymita - Služba může být poskytována anonymně, klienti nemusí oznamovat své jméno ani další osobní údaje. Pracovníci jsou vázání mlčenlivostí.

Kapacita

  • Ambulantní forma poskytování má maximální okamžitou kapacitu 12 osob, z čehož maximální okamžitá kapacita kontaktní místnosti je 8 osob, 2 osoby mohou využít výměnného programu a 2 osoby mohou využít poradenství. 
  • Terénní forma poskytování má maximální okamžitou kapacita 8 osob, kapacita služebního automobilu je 1 klient uvnitř automobilu.

Práva a povinnosti

Pro bezproblémový a bezpečný průběh poskytování služeb v ambulantní i terénní formě programu, byla vydefinována vnitřní pravidla, která upravují práva a povinnosti klientů.

Pravidla pro využívání ambulantní formy CUV  

Práva
Uživatelé ambulantní formy programu mají právo na:  

  • poskytování služeb bez ohledu na původ, pohlaví, barvu kůže, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, kriminální kariéru nebo socioekonomický status  
  • zachování důvěrnosti všech informací   
  • zajištění důstojnosti, respektu a bezpečného prostředí bez drog  
  • podporu a hledání možností k ochraně před fyzickým, emočním a sexuálním zneužíváním  
  • jasné a včasné informace o všech stávajících pravidlech pro využívání služeb Centra U Větrníku, stejně jako o sankcích za jejich porušení 
  • vyjádření se k poskytovaným službám, na jejich hodnocení a podání přání/stížnosti 
  • změnu klíčového pracovníka  
  • nahlédnutí do osobní dokumentace, v předem domluveném termínu 
  • ukončení využívání služeb, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí 
  • zprostředkování kontaktu na lékařskou péči a odborné poradenství poskytované kvalifikovaným personálem, stejně jako právo nabízenou péči či radu odmítnout 
  • využít službu i vícekrát denně  

Pravidla využívání ambulantní formy služby
Uživatelé ambulantní formy mají povinnost respektovat následující pravidla:  

  • vyvarovat se agrese, slovního i fyzického napadení   
  • dbát na bezpečí pracovníků (uvazovat psy na zahradě,..)  
  • nemanipulovat se zbraněmi  
  • respektovat ostatní klienty a jejich práva 
  • respektovat zákaz manipulace s návykovými látkami v prostorách CUV, výjimku tvoří balení cigaret 
  • respektovat zakázaná témata, např. téma nákup a prodej drog či páchání jiné trestné činnosti  
  • pobývat v kontaktní místnosti maximálně 2 hodiny denně 
  • odnášet všechny své věci, zapomenuté předměty jsou po skončení služby či následující pracovní den vyhozeny  
  • ponechat vybavení CUV na svém místě a chovat se k němu tak, aby bylo zamezeno jeho poškození 
  • vyhnout se komunikaci z okna, v případě nutnosti vyjít před budovu  
  • uklízet si po sobě nepořádek a použité nádobí 
  • kouřit pouze na místě k tomu určeném 
  • využívat sprchu nejpozději 30 minut před uzavřením KM 
  • pobývat v koupelně maximálně 20 minut 
  • provádět osobní hygienu výhradně na místech tomu určených (WC, koupelna, pračkárna) 
  • prát prádlo v pračce nebo v umyvadle 
  • respektovat zákaz focení prostor a dalších osob v CUV

Pravidla pro využívání terénní formy CUV

Práva
Uživatelé terénní formy programu mají právo na:

  • poskytování služeb bez ohledu na původ, pohlaví, barvu kůže, národnost, vyznání, politické přesvědčení, sexuální orientaci, kriminální kariéru nebo socioekonomický status
  • zachování důvěrnosti všech informací
  • zajištění důstojnosti, respektu a bezpečného prostředí bez drog
  • podporu a hledání možností k ochraně před fyzickým, emočním a sexuálním zneužíváním
  • jasné a včasné informace o všech stávajících pravidlech pro využívání služeb Centra U Větrníku, stejně jako o sankcích za jejich porušení
  • vyjádření se k poskytovaným službám, na jejich hodnocení a podání přání/stížnosti
  • změnu klíčového pracovníka
  • nahlédnutí do elektronické osobní dokumentace, v předem domluveném termínu
  • ukončení využívání služeb, kdykoli na základě vlastního rozhodnutí
  • zprostředkování kontaktu na lékařskou péči a odborné poradenství poskytované kvalifikovaným personálem, stejně jako právo nabízenou péči či radu odmítnout
  • podílet se na plánování času a místa setkání
  • využít službu i vícekrát denně

Pravidla využívání ambulantní formy služby
Uživatelé terénní formy mají povinnost respektovat následující pravidla: 

  • vyvarovat se agrese, slovního i fyzického napadení
  • dbát na bezpečí pracovníků (mít zajištěné psy, ...)
  • nemanipulovat se zbraněmi
  • respektovat soukromí a další práva ostatních osob (počkat s oslovením pracovníka do té doby, než pracovník ukončí kontakt s jinou osobou)
  • respektovat maximální kapacitu terénního vozu, která je jeden klient
  • respektovat zákaz manipulace s návykovými látkami v kontaktu s pracovníky CUV,výjimku tvoří balení cigaret
  • respektovat zakázaná témata, např. téma nákup a prodej drog či páchání jiné trestnéčinnosti
  • dostavit se na domluvené setkání v domluvený čas, pracovníci čekají navíc maximálně 15 minut
  • respektovat délku setkání, kterou určuje pracovník, s ohledem na potřeby dalších klientů, kteří chtějí toho dne službu využít
  • odnášet z auta všechny své věci
  • nepoškozovat terénní vůz, včetně jeho vybavení
  • vhazovat použitý harm reduction materiál do připraveného kontejneru
  • respektovat zákaz kouření v autě
  • respektovat zákaz focení okolí terénního vozu a pracovníků CUV
  • domlouvat setkání nejpozději na 19 hodin 

Jak si stěžovat

Jak a komu podat stížnost na služby Centra U Větrníku

Stížnost může podat současný i bývalý klient terénní či ambulantní formy služby, jeho zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce (pomocník při rozhodování, ale nerozhoduje) nebo zmocněnec (rozhoduje/má plnou moc), osoba blízká, pokud si klient nemůže stěžovat sám s ohledem na svůj zdravotní stav a člen domácnosti, který je oprávněný k zastupování klienta podle občanského zákoníku. Dále si na poskytování služby může stěžovat zaměstnanec služby. Stížnosti se mohou týkat provozu a chodu ambulantní i terénní formy programu, prostředí, kde je služba poskytována, jednání zaměstnanců atp. Stížnost lze podat do 1 roku od události, na kterou stížnost směřuje.

U anonymních stížností, z nichž jednoznačně vyplývá, že se jedná o klienta (současného či bývalého) či zaměstnance, se postupuje stejně jako u identifikovaných stížností. V případě, kdy ze znění stížnosti toto nevyplývá, je na to nahlíženo jako na podnět.

Práva podavatele při podávání stížnosti

  • Podavatel stížnosti má právo na to:
    • stěžovat si na poskytovanou službu, aniž by tím byl jakýmkoli způsobem ohrožen, znevýhodněn nebo utrpěl újmu,
    • požádat o pomoc při formulování stížnosti pracovníka CUV
    • zvolit si svobodně nezávislého zástupce, který ho bude při vyřizování stížnosti zastupovat
    • nahlížet do dokumentace, která se vede o jeho stížnosti, pořizovat z ní kopie nebo výpisy.

Způsoby podání stížnosti

Stížnost je možné podat následujícími způsoby:

V ambulantní formě:

  • ústně 
    • telefonicky (736 523 675, případně u vedoucí služby: 739 560 419)
    • osobně na adrese U Větrníku 862/17, 586 01 Jihlava 
  • písemně
    •  poštou (U Větrníku 862/17, 586 01 Jihlava
    • emailem (kacko@jihlava.charita.cz, případně u vedoucí služby: klara.kamenikova@jihlava.charita.cz
    • vhozením do schránky před hlavním vchodem sídla služby označenou Centrum U Větrníku
    • zasláním SMS
    • prostřednictvím sociální sítě Facebook (Káčko Jihlava)
    • zápisem do knihy přání a stížností, která je volně k dispozici v kontaktní místnosti
    • v průzkumu spokojenosti se službou mezi uživateli služeb. 

V terénní formě:

  • ústně
    • telefonicky (736 523 675, případně u vedoucí služby: 739 560 419)
    • osobně na adrese U Větrníku 862/17, 586 01 Jihlava 
  • písemně 
    •  poštou (U Větrníku 862/17, 586 01 Jihlava)
    • emailem (kacko@jihlava.charita.cz, případně u vedoucí služby: klara.kamenikova@jihlava.charita.cz)
    • vhozením do schránky před hlavním vchodem sídla služby označenou Centrum U Větrníku
    • zasláním SMS
    • prostřednictvím sociální sítě Facebook (Káčko Jihlava)
    • zápisem do knihy přání a stížností, která je k dispozici v terénním vozidle
    • v průzkumu spokojenosti se službou mezi uživateli služeb 

Za řešení stížnosti je zodpovědný vedoucí služby. V případě, že se stížnost týká vedoucího, věc projednává zástupce ředitele pro oblast soc. prevence za přítomnosti vedoucího. Stížnost je projednávána nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení. V odůvodněných případech lze tuto lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení je  stěžovatel (ten, kdo si stěžuje) informován, pokud je to možné.
V případě, že stížnost směřuje proti konkrétní osobě, je postupováno tak, aby byla chráněna důstojnost a oprávněné zájmy.
V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti, má stěžovatel možnost obrátit se na zřizovatele nebo ministerstvo práce a sociálních věcí do 60 dnů od doručení či zveřejnění vyjádření.


V případě anonymního podání stížnosti, je odpověď vyvěšena na chodbě zařízení po dobu 14 dnů. Pokud by tím byl ohrožen status některého z pracovníků či klientů, stížnost a výsledek řešení nejsou zveřejňovány. Dojde však k uveřejnění informace, že stížnost byla projednána.
V případě nejasností se podavatel stížnosti může obrátit na vedoucí služby se žádostí o vysvětlení.
 

Podavatel se dále v případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti je možné se obrátit na: 

  • Ředitelku Oblastní charity Jihlava, Ing. Hana Fexová,
    adresa: Jakubské náměstí 2, 586 01 Jihlava
    e-mail: hana.fexova@jihlava.charita.cz
  • Ředitele Diecézní charity Brno, Ing. Pavel Kolmačka
    adresa: třída Kpt. Jaroše 1928/9, 602 00 Brno
    e-mail: pavel.kolmacka@brno.charita.cz
     
  • Zřizovatele Biskupství brněnské, otec biskup Mons. Pavel Konzbul 
    adresa: Petrov 269/8, 602 00 Brno
    e-mail: brno@biskupstvi.cz
  • Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
    adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2
    e-mail: posta@mpsv.cz

Informace o nakládání s osobními údaji

Naši donátoři

   

  
Finančně podpořeno Úřadem vlády ČR v rámci programu „Protidrogová politika“.

 

 


    www.mesto-humpolec.cz

 město Pacov

 

Chcete se na něco zeptat?

Pozn.: položky označené * jsou povinné.